Litera tůra: Bial, Henry. The Performance Studies reader. 2. ed. New York and London: Routledge, 2007. 394 s. ISBN 10 : 0-415-77274-3. Büscher, Barbara – Horáková, Jana (eds.) 1. vyd. Imaginary Spaces (Raum/Prostor, Medien/Média, Performance/Performance). Praha: Koniasch Latin Press, 2008. s. 229 ISBN 978-80-86791-44-9. Carlson, Marvin. Performance. A Critical Introduction. 2. ed. New York and London: Routledge, 2004. 275 s. ISBN 10: 0-415-29926-6. Debord, Guy. Společnost spektáklu. 1. vyd. Praha: Nakladatelství :intu:, 2007. 157 s. ISBN 978-80-903355-5-4. Dixon, Steve. Digital Performance. 1. ed. Cambridge, Massachusetts and London, England: The MIT Press, 2007. 809 s. ISBN 13: 978-0-262-04235-2. Fischer, Zdeněk – Havlík, Vladimír – Horáček, Radek. Slovem Akcí Obrazem. 1. vyd. Brno: Munipress, 2010. 208 str. ISBN 978-80-210-5389-2 Goldberg, RoseLee. Performance: Live Art since 1960. London: Thames and Hudson, 1998. 240 s. ISBN 0-8109-4360-3. Groys, Boris. Umění ve věku biopolitiky. Od uměleckého díla k dokumentaci umění. In Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny. č. 4-5/2008, s. 114–128. ISBN 1802-8918. Havlík, Vladimír – Horáček, Radek – Zhoř, Igor. Akční tvorba. 1. vyd. Olomouc: Nakladatelství Rektorát University Palackého v Olomouci, 1991. 96 s. ISBN 80-7067-074-6. Heathfield, Adrian (ed.) Live Art and Performance. 1. ed. London: Tate Publishing, 2004. 256 s. ISBN 1-85437-501-6. Henri, Adrian. Environments and Happenings. 1. ed. London: Thames and Hudson, 1974. 216 s. ISBN 0-500-20137-4. Hlavica, Marek. Performanční studia. 1. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně v edici Výběrová řada doktorských prací, 2007. 261 s. ISBN 978-80-86928-49-4. Kaye, Nick. Multi-Media. Video – Instalation – Performance. New York and London: Routledge, 2009 (reprint). 249 s. ISBN:978-0-415-28381-6. Kaye, Nick. Site-Specific Art. Performance, Place and Documentation. New York and London: Routledge, 2007 (reprint). 237 s. ISBN 10: 0-415-18559-9. Kwon, Miwon. One Place after Another. Site-Specific Art and Locational Identity. 1. ed. Cambridge, Massachusetts and London, England: MIT Press, 2004. 218 s. ISBN 0-262-61202-X. Martel, Richard. Art Action 1958-1998. 1. ed. Québec: Inter Editeur, 2001. 496 s. ISBN 2-920500-19-8 Matzner, Florian (ed.) Public. Kunst im öffentlichen Raum. 1. Aufl. München: Hatje Cantz Verlag, 2001. 717 s. ISBN 3-7757-9073-X. Morganová, Pavlína. Akční umění. 1. vyd. Olomouc: Votobia, 2000. 269 s. ISBN 80-7198-351-9. Rush, Michael. Video Art. 1. ed. London: Thames and Hudson, 2003. 224 s. ISBN 0-500-23798-0. Rusinová, Zora (ed.) Umenie akcie / Action Art 1965 – 1989. 1. vyd. Bratislava: Slovenská Národná Galéria v Bratislave, 2001. 318 s. ISBN 80-8059-054-0. Rusnáková, Katarína. História a teória mediálního umenia na Slovensku. 1. vyd. Bratislava: Vysoká škola výtvarných umení v ediční řadě Afad Press, 2006. 300 s. ISBN 80-89259-04-9. Shanken, Edvard A. Art and Electronic Media. 1. ed. London: Phaidon Press Ltd., 2009. 304 s. ISBN 978-07148-4782-5. Schechner, Richard. Performance Studies. An Introduction. 2. ed. New York and London: Routledge, 2006. 351 s. ISBN 10: 0-415-37246-1. Sturken, Marita - Cartwright, Lisa. Studia vizuální kultury. 1. vyd. Praha: Portál, 2009. 471 s. ISBN 978-80-7367-556-1. Václavová, Denisa – Žižka, Tomáš, a kol. Site Specific. 1. vyd. Praha: Pražská scéna, 2008. 324 s. ISBN 970-80-86102-44-3. Zálešák Jan. Umění spolupráce, 1. Vyd. MU Brno, 2011, 292 s. ISBN 978-80-87108-26-0