Pedagogická diagnostika Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. 5 4 3 2 1 N Příklady použití velmi úspěšně částečně úspěšně úspěšně částečně neúspěšně zcela neúspěšně Kriterium nelze použít Jak kvalitně se něco provádí velmi vhodně částečně vhodně vhodně částečně nevhodně zcela nevhodně vždy téměř vždy občas téměř nikdy nikdy Jak často něco nastává?pořád často občas zřídka nikdy bezvýhradně ano v převažující míře ano nelze se přiklonit v převažující míře ne v rozhodující míře ne 1. Jak moc něco nastává? Jaký postoj zaujímám? rozhodně ano spíše ano ani ano, ani ne spíše ne rozhodně ne určitě ano spíše ano tak napůl spíše ne určitě ne naprosto souhlasím souhlasím Ani souhlasím, ani nesouhlasím nesouhlasím naprosto nesouhlasím je možné dávat za vzor mělo by se oceňovat a podporovat je možné akceptovat vyžaduje pozornost a změnu vyžaduje radikální opatření Jak kvalitní něco je? 2.výjimečné mimořádné znamenité ojedinělé kvalitní hodnotné chvályhodné obvyklé normální standardní běžné nepřínosné nevhodné nevýznamné nepřiměřené nedostačující neúnosné nefunkční nepřijatelné všichni skoro všichni asi půlka skoro nikdo nikdo Kolik lidí mají určitou vlastnost, dělá určitou činnost… Zcela ano Téměř ano Částečně ano Tak napůl Částečně ne Zcela ne Vůbec ne