Plán práce CJ3BP_LPMS 15. 9. Úvodní hodina, seznámení s požadavky a rozdělení úkolů 22. 9. Vymezení a počátky literatury pro děti a mládež 29. 9. Problematika triviality v literatuře pro děti a mládež 6. 10. oborová praxe 13. 10. oborová praxe 20. 10. Poezie pro dospívající (Milena Lukešová – Bigbeat a aritmetika, Nahej v trní, Jan Kašpar – Tulikráska, antologie, písňové texty) 27. 10. Obraz Romů ve folklorních i autorských pohádkách (Milena Hübschmannová – Romské pohádky, Marie Voříšková – Cikánské pohádky nebo Zpívající housle, Lilly Hodáčová – Král bydlí za rohem, Tera Fabiánová – Tulák nebo Elena Lacková – Romské pohádky, Hana Doskočilová – O Mamě Romě a romském pámbíčkovi) 3. 11. Příběhy s problematikou dospívání – srovnání literatury z 60. let 20. století a současné literární produkce (Helena Benešová – Schůzka na Budínku, Ladislav Karpianus – Intr, Ivona Březinová – Držkou na rohožce, Iva Procházková – Uzly a pomeranče) 10. 11. Hybridizace žánru v dobrodružné literatuře (Renáta Štulcová – Nemetonburk aneb Tajemství ve skále, Marka Míková – JO537, Vojtěch Steklač – Golem, Daniela Krolupperová – O´Bluda). 17. 11. Státní svátek 24. 11. Pracovní cesta vyučující 1. 12. Filozofizace v literatuře pro děti a mládež (Daniela Fischerová – Lenka a Nelka neboli AHA, Petr K. – Wormsův svět, Eva Prchalová – Cesta svatým Vít-ahem). 8. 12. Archetypy v obrazových narativech Pavla Čecha (Pavel Čech: O Zahradě, Tajemství ostrova za prkennou ohradou, Velké dobrodružství Pepíka Střechy; nutno přečíst i Jiří Trnka Zahrada).