CSI_logo_half ctverec_blue ctverec_blue ctverec_orange CSI_logo_half ctverec_blue ctverec_blue ctverec_orange ÚVOD • •Legislativní vymezení činnosti ČŠI • •§ 173 – 176 Zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) • CSI_logo_half ctverec_blue ctverec_blue ctverec_orange Základní dokumenty ČŠI 1.Plán hlavních úkolů ČŠI •A: Hodnocení školy ve tříletém cyklu •B: Inspekční činnost podle § 174 odst. 2 písm. a) školského zákona •C: Rozvojové a výzkumné projekty ČŠI • • 2.Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a • výsledků vzdělávání a školských služeb •Vstupy •Vzdělávací procesy •Výstupy • • • • • • • • • CSI_logo_half ctverec_blue ctverec_blue ctverec_orange Postup inspekčního týmu při inspekční činnosti Harmonogram postupu inspekce.doc • • CSI_logo_half ctverec_blue ctverec_blue ctverec_orange Hodnocení školy nebo školského zařízení • • Hodnocení souladu ŠVP – RVP • - § 5 Zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, • středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání • - soulad s principy – viz. RVP, všechny závazné parametry • - kolektivní komparativní analýza textu • - využití externistů – expertů z praxe • • Hodnocení školy jako instituce • - hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání • v návaznosti na posouzení ŠVP/platných učebních dokumentů • - výstup: inspekční zpráva • • • CSI_logo_half ctverec_blue ctverec_blue ctverec_orange Závěrem • •ČŠI není a nebude metodickým orgánem, ale získané informace si nenechává jen pro sebe • •Vnější hodnocení je pro zvyšování kvality školy velmi důležitou zpětnou vazbou • •Zveřejňování příkladů dobré praxe - ne jako závazné vzory, ale jako inspirace