Přednáška: Didaktika matematiky 1 - ZS1MP_PDM 1 Otázky k zápočtu 1. Můj vztah k matematice, kdo jej ovlivnil a v jakém směru. 2. Jaké vlastnosti by podle vás měl mít učitel matematiky na 1. stupni ZŠ. Které vlastnosti by určitě neměl mít? 3. Jak je zpracován Rámcový vzdělávací program pro vzdělávací oblast Matematika a její aplikace pro 1. stupeň ZŠ? 4. Které klíčové kompetence matematika rozvíjí a jak. Uveďte konkrétní příklady. 5. Jak se u dětí postupně vytváří pojem množství a pojem přirozeného čísla? Uveďte konkrétní zkušenosti. 6. Jaké problémy mají děti v souvislosti s porovnáváním přirozených čísel? 7. Jaké problémy mají děti při sčítání s přechodem přes základ 10? 8. Jaké problémy mají děti při odčítání s přechodem přes základ 10? 9. Co vás na pedagogické praxi nejvíce překvapilo – příjemně i nepříjemně? 10. Jak váš cvičný učitel pečuje o žáky s problémy v matematice a jak o žáky nadané? 11. Umíte bezpečně násobilku a základní spoje dělení? Jak jste se násobilku učili a s kým? 12. Napište alespoň tři chyby, které se vyskytují při dělení se zbytkem. 13. Co doporučujete ke zlepšení výuky didaktiky matematiky – přednášky i seminářů.