Rozvoj řeči u dítěte z hlediska morfologicko-syntaktické roviny holka copy V morfologicko-syntaktické rovině sledujeme: * * * aplikaci gramatických pravidel v mluvním projevu * Z gramatického hlediska sledujeme správnost: * * slov * vět * slovosledu * rodu * čísla * pádu * Jazykový cit * * * * jazyková, lingvistická kompetence * holka knížky Cvičení - Tvary podstatných jmen * na stůl položíme předmět, dítě si zakryje oči a předmět přemístíme na jiné místo * * dítě říká, kde se předmět nachází * * (na stole, vedle stolu, na poličce, v tašce…) * cvič.- strom na zdi (magnet. nátěr) Cvičení – Tvary sloves: * Co dělá?..................Hraje si, češe se…. * Co děláš?................Hraji si, češu se… * Co děláme?............Hrajeme si, češeme se… * Co dělají? * Co jste dělali? Cvičení – tvary přídavných jmen * * pojmenování barev předmětů v okolí * * přídavná jména přivlastňovací – „Jaká věc (oblečení) kamarádů se mi líbí?“ – líbí se mi….Petrova hnědá čepice, Pavlův modrý vláček…) Cvičení - Koncovky množného čísla * na magnetickou tabuli umístíme různý počet několika druhů ovoce * * dítě má za úkol pojmenovat ovoce a sdělit, kolik je tam kusů * * Jablko – dvě jablka * Banán – pět banánů….. * tabule