Rozvoj řeči z hlediska pragmatické roviny ležení Pragmatická rovina – správná aplikace a propojení toho, co: * * chce jedinec sdělit s nejoptimálnějším způsobem * * jakým to sdělí * * vhodným okamžikem realizace sdělení Dítě by před zahájením školní docházky mělo zvládat: * * * pohotově komunikovat bez problémů různými způsoby v rozmanitých komunikačních situacích rvp vrstevnící i dospělí Pragmatická rovina: * * samostatné vedení rozhovoru * * udržení rozhovoru * * naslouchání druhým * * střídání role naslouchajícího a hovořícího * * eliminace „intruse“ Rozvoj pragmatické roviny * rozhovor * * popis předmětu, situace * * samostatné vyprávění * * reprodukce * * dramatizace rodina II Střídání v rozhovoru * střídavě s dítětem klademe otázku * * před sebe položíme 3-4 předměty denní potřeby (mýdlo, kartáček…) * ukážeme na vybraný předmět * položíme otázku: „Na co je mýdlo?“ * dítě ukáže na předmět a ptá se: „Na co je klíč?“