Obecná didaktika 1. Vysvětlete pojem kurikula v současném vzdělávání Vyjmenujte součásti kurikula Jak souvisí školní kurikulum s výukou 2. Vysvětlete pojem klíčové kompetence, vyjmenujte je Jak kompetence hodnotíme Navrhněte, jak postupovat v realizaci KK ve vašem předmětu /vyberte jednu kompetenci/ 3. Co jsou cíle vzdělávání Jak dochází ke konkretizaci cílů ve výuce Jak lze využít v přípravě na výuku Bloomovu taxonomii kognitivních cílů 4. Vysvětlete vztah mezi strategiemi a metodami ve výuce Co ovlivňuje výběr metody Dělení metod 5. Hodnocení žáků Proč je nutné stanovit kritéria při hodnocení Vysvětlete rozdíl mezi formativním a informativním hodnocením 6. Analýza a reflexe výuky a rozvíjení její kvality Vyjmenujte fáze vyučovacího procesu Vysvětlete konstruktivistické pojetí výuky ------------------------------------------------------------------------ 7. Vyjmenujte kompetence učitele, vysvětlete 8. Vyjmenujte průřezová témata, vysvětlete jejich význam ve výuce 9. Vysvětlete postup a význam záznamu do myšlenkové mapy, srovnejte s brainstormingem 10. Příprava učitele na vyučování Co musí zvážit, než vejde do třídy 11. Popište funkce učebnic, Jaká kritéria jsou pro výběr důležitá 12. K čemu slouží diagnostikování žáků, jak probíhá