Organizační formy vyučovacího procesu, metody vyučovacího procesu Vážené studentky a studenti, stručně a samostatně odpovězte na následující otázky. Odpovědi, vpisujte přímo do tohoto dokumentu, za každou otázku (pro odpověď je nastavena kurzíva). Termín odevzdání do ISu, odevzdávána „Seminární práce 2“ – 30. 11. 2015, včetně. 1. Jak učitel po skončení vyučovací hodiny ví, že splnil svoji funkci, tj. žáky naučil učivo přímo na vyučovací hodině? … 2. Uveďte alespoň dva argumenty v prospěch potřeby domácí přípravy žáků na vyučování: … 3. Uveďte nejméně 5 nedostatků domácí přípravy žáků: … 4. Cílem doučování žáků je … 5. Co znamená výrok modifikovat cíle vyučovací hodiny do operační řeči žáků? … 6. Jakou sociální formu práce žáků doporučíte na osvojení učiva, které pro svůj charakter přesahuje možnosti individuální i skupinové práce žáků? … 7. Uveďte, o jaký druh samostatné práce žáka jde, když žák pracuje na základě podobnosti, podle známých algoritmů, postupů; řeší podobné úkoly, jako předtím řešil učitel nebo jaké jsou vyřešené v učebnici: … 8. Uveďte základní pořadí kroků, které by měl učitel dodržet při rozhovoru s žáky ve vyučovacím procesu: … 9. Při řešení úlohy je možné rozlišit tyto 4 základní etapy činnosti žáka: … 10. Jak se nazývá metoda, která umožňuje odstranit statičnost případové studie? … 11. Jestliže učitel vzorově vyřeší nějakou úlohu, anebo je tato úloha vyřešená v učebnici či jiném učebním textu, potom se taková úloha nazývá: … 12. Metoda, kterou je možné překonat sociální a psychické bariéry, které blokují vznik nových, netradičních, originálních nápadů, se nazývá: …