Přechod z brumenda k samohlásce (h)m - mni, >y 2 % (h)m - mnó, (h)m - mnů - měkké nasazení tónu a plynulý přechod k vokálu přes nosovky "mn" - začátek cvičení asi v polovině hlasového rozsahu - možnost opakování cvičení v půltonovém posunu výše/níže Melodické skoky a legato Ry - já_ o Ry - já_ - naslovení hlásky "r" - intonační jistota u kvintového skoku - intonační jistota u sekundového postupu k výchozímu tónu - vyváženost hlásek "y" a "a" Otevřené vokály v rozsahu kvinty r^V-^-rn- ------ 4 (fa z—r—i—-J—j—J—j--- - = ^ j.—w—*—-■—*— va - va - va - va - va - va - va - va -ve - ve - ve - . vi - vi - vi - . - vá i k „ Ví Ví v i - va - va - va - i : - ve - ve - . - vi - vi - . -"—0-m - va - va - va - i Tí i »>: 4 -- rb-k- f. \J t *-y- —*í—*— pí- 1 f — - měkké nasazení tónu pomocí souhlásky "v" (možnost jiné varianty: fa3 ma,...) - začátek cvičení asi v polovině hlasového rozsahu - možnost opakování cvičení v půltonovém posunu výše/níže - jednotlivé slabiky řádně vyslovovat, ale pocitově zpívat legato ! Staccato i -j 2 luk k ^ 4 i- j J- ' ja -(h)a -(h)a -(h) -« a -(h |L=-« )a -(h) -«L:-• a -(h)a -(h) a. -a L)á 9- r j- é- m ja -(h) -* a -(h) a -(h) a -(h - i. a )a -(h)a -(h)a -(h) ä -( sJ i)á M-- H— é-■