CVIČENÍ 1: SLUŽBY – MALOOBCHOD V BRNĚ Zadání: 19. 10. 2014 (rozdělení do 2–3členných týmů) Zpracování: do 1. 11. 2015 (další cvičení 2./4. 11.) Úkol 1: Struktura obchodních jednotek Ve vybraných dvou obchodech s potravinami rozdílných řetězců podle vlastního výběhu zmapujte rozložení jednotlivého zboží (struktura – mapka, co je víc nahoře, co dole, co ve výšce očí). Má rozložení nějaký význam? Pokuste se doložit na základě vlastního názoru nebo potvrdit pomocí článku/studie. Úkol 2: Ceny výrobků a) Ve zvolených dvou obchodech si vyberte 20 položek zboží. Liší se ceny a jak? Zpracujte do tabulky včetně značek a výrobce produktu. Myslíte, že byste někde nakoupili levněji nebo dráž a proč? b) Pokuste se ve vybraných obchodech vybrat zboží privátních značek (5 ks). Kdo je vyrábí a v jaké zemi? Porovnejte cenu těchto výrobků s obdobnými výrobky jiných výrobců. c) V každém obchodě s potravinami se prodává celá škála ovoce. Zaměřte se na jablka. Kolik druhů jablek daný obchod nabízí? Odkud jablka pochází (zejména se zaměřte na poměr českých a zahraničních jablek) a kolik stojí? Jaká jablka byste si koupili a proč? VÝSTUP: Poster v papírové podobě velikosti A2 za každý obchod (případně 4x papír A4) obsahující zjištěné výsledky. Poster může obsahovat text, náčrtky, tabulky, případně vlastní fotografie.