O projektu Educoland Systémová podpora trvalého profesního rozvoje (CPD) pedagogických pracovníků propojením pedagogické fakulty se školami na Jižní Moravě – EDUCOLAND. Systematic support of Continous Professional Development (CPD) of educators by collaboration of Faculty of Education and schools of South Moravia - EDUCOLAND. Podstatou projektu je systém podpory trvalého profesního rozvoje (CPD) pedagogů v Jihomoravském kraji. Systém je založen na propojení akademické sféry Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity (MU) se školským terénem, zejména MŠ, ZŠ a SŠ Jihomoravského kraje. Jádrem řešení projektu je těsná vazba vybraných metodiků-učitelů (zejména z fakultních škol) jednotlivých předmětů na školách s oborovými didaktiky na Pedagogické fakultě MU. Metodici-učitelé budou provádět diagnostiku a marketing profesních potřeb pedagogů, požadavky předávat oborovým didaktikům na Pedagogické fakultě MU. Tam budou vytvářeny programy, moduly, e-learningové kurzy, studijní texty, pomůcky, které budou použity při vzdělávání pedagogů a pro následné praktické použití ve výuce. Hlavním komunikačním prostředkem bude webový interaktivní portál EDUCOLAND spravovaný Pedagogickou fakultou MU. Do praxe budou přenášeny také výsledky práce studentů, kteří tak budou navázáni na praxi. Pedagogická fakulta MU bude garantem odbornosti a kvality profesního rozvoje pedagogů a další udržitelnosti projektu v budoucnosti. Odkaz: http://educoland.muni.cz/ O projektu FINE Webová stránka byla zpracována v rámci projektu MUNI/FR/0014/2014 Fieldwork in English. Cílem projektu je poskytnout studentům, i učitelům materiály, které mohou buď přímo používat pro terénní výuku ve městě Brně a jeho okolí nebo se jimi inspirovat pro přípravu svých aktivit. Následující materiály (pracovní listy) jsou připraveny pro oranžově označené předměty z výše uvedené tabulky. Pracovní listy jsou zaměřeny zejména na socio-ekonomickou geografii, avšak jsou vždy propojeny s kartografií, didaktikou geografie a částečně i s fyzickou geografií. Projekt FINE zavádí metodu CLIL (obsahově a jazykově integrované učení) do výuky zeměpisu. CLIL bývá využívána ve výuce předmětů, jako jsou přírodní vědy, dějepis a geografie pro studenty prostřednictvím cizího jazyka. To lze provést prostřednictvím učitele angličtiny pomocí průřezového obsahu nebo učitele odborného předmětu, který používá angličtinu jako vyučovací jazyk. Výsledkem obou metod je současné učení odborného obsahu i angličtiny. Termín CLIL vytvořil David Marsh z University Jyväskylä ve Finsku (1994): „CLIL se vztahuje na případy, kdy se předměty, nebo části předmětů vyučují prostřednictvím cizího jazyka se dvěma cíli, zejména učení se odborného obsahu a zároveň učení se cizího jazyka.“ http://www.onestopenglish.com/clil/what-je-clil/ Odkaz: http://www.ped.muni.cz/fine/ Oba projekty jsou „živé“ a budou dále doplňovány. Do konce roku budou vloženy na stránky v obou projektech aktivity, které byly řešeny v dalších dvou projektech – „Využití QR kódu ve výuce zeměpisu“ a „Silně ukotvená výuka“. Seznam dalších přiložených materiálů 1. Složka FR_ucebnice obsahuje: - Skeny francouzských učebnic pro 6. a 9. ročník ZŠ. 2. Složka GV obsahuje: - Stručný pohled na vývoj GV v ČR; - Prezentaci , která otevírá pohled na otázky kolem GV; - Monografii Petra Knechta; - Monografii D. Řezníčkové. 3. Složka ITV – rural obsahuje: - Všechny podklady pro terénní výuku aktualizovanou pro rok 2015 v Jedovnicích. 4. Složka Odkazy kat. – v této složce se nacházíte 5. Složka Pripstudie obsahuje: - Případovou studii Wilsonův les; - Zadání pro tvorbu slovníčku pojmů. 6. Složka Teaching geography obsahuje: - Učebnici geografie z Austrálie, která je založena na geografickém myšlení. 7. Složka USA obsahuje: - Skeny celého materiálu o standardech; - Přeložený standard č. 14 a 15 – týká se ŽP; - Demoverzi učebnice regionální geografie Jižní Ameriky.