Výukový rozhovor * Patrí k nejčastěji používaným metodám vOV, * Verbální komunikace v podobě otázek učitele a odpovědí žáků na příslušné výchovně-vzdělávací téma . * Můžeme používat ve všech tématech -tematických okruzích OV, odlišovat se bude zejména to, jaký typ výukového rozhovoru použijeme. Otázky • jsou specifickým typem učební úlohy, formulována v tázací podobě - je impulsem ze strany učitele, vede žáky k novému poznání, aktivitě, prohlubování vědomostí. • Otázky uzavřené a otevřené. Otázky dle jednotlivých úrovní Bloomovy kognitivní taxonomie ■ Znalost: KDO, CO,KDE, KDY ■ Porozumění: CO ZNAMENÁ, VYSVĚTLI... • Analýza: JAKÉ JSOU ČÁSTI, ZNAKY, DŮKAZY ■ Hodnocení: PODLE ČEHO POSUZUJETE, HODNOTÍTE, CO SI MYSLÍTE O • Syntéza (tvorba): JAK BYCHOM MOHLI PŘISPĚT, NAVRHNOUT, VYŘEŠIT Typy výukového rozhovoru • Rozhovor motivačn í • Rozhovor vyvozovací (sokratovsky) • Rozhovor opakovači