PSYCHOMOTORIKA, REEDUKACE NA 2. STUPNI ZŠ A NA SŠ. DOSPĚLÍ-podpůrný materiál Psychomotorika · Zahrnuje pohybové aktivity za účelem zlepšení obratnosti, posílení fyzické zdatnosti a jejím cílem je bezděčné prožívání radosti z pohybu, ze hry, tělesných cvičení · Směřuje k vytvoření tzv. bio – psycho – socio – spirituální pohody člověka · Psychomotorických cvičení se dá využít ve všech věkových kategoriích, velké uplatnění však mají zvláště u jedinců zdravotně oslabených a méně pohybově nadaných · Psychomotorika souvisí s mnoha vědními disciplínami – pedagogikou, psychologií, sociologií, fyziologií, etikou, estetikou, sexuální výchovou a filosofií · Dále souvisí s dalšími obory, zejména s hudebně pohybovou výchovou (rytmus a jeho vnímání) a s duševní hygienou (relaxace, masáže a psychostimulace) * Prostřednictvím her má prospívat psychofyziologickému stavu člověka * Rozvíjí rovnoměrně psychickou, fyzickou i společenskou stránku * Využívá se řada netradičních pomůcek a náčiní * Základními pomůckami jsou padák, molitanový míč, deky, noviny, balanční pomůcky (šlapák, chůdy, rolovací deska s válcem, káča), pivní tácky, víčka od PET lahví * V psychomotorice se dodržují specifické herní zásady - vhodná motivace prostřednictvím barevného nářadí a náčiní, originalita a jednoduchost aktivit, zapojení pedagoga do hry, prostor pro tvořivost a samostatnost Fáze programu 1) 2) 3) 4) Reedukace na 2. stupni a na SŠ · zvykání si na nové učitele · změny v třídním kolektivu – role ve skupině · náročnější úkoly · práce s abstraktními pojmy ČTENÍ PSANÍ MATEMATIKA Úprava přijímacích zkoušek · · · · Metodika práce v naukových předmětech · znalost základů problematiky všemi učiteli · využití názorných pomůcek · stavění na dosavadních znalostech Metodika práce s textem · · · · Čtení Gramatika Rozvoj slovní zásoby Styly učení