Podněty k reflektivním zápisům v pedagogickém deníku Jak omezit deskripci v zápisech - pouze popis vyučovacích hodin (co jsme dělali) na úkor rozboru vlastního stanoviska k situaci? Jak více reflektovat: · Popis reakcí aktérů dané situace · Popis emocí aktérů dané situace · Zhodnocení řešení situace – bylo to z mé strany/ze strany učitele dobré řešení? · Rozbor příčin popsaných situací · Rozbor (možných) důsledků popsaných situací · Rozbor případných následných situací a rozhovorů s aktéry · Uvést názor učitele/dalších osob na proběhlou situaci (a zamyslet se nad ním) · Zamyšlení se nad možným řešením situace, pokud by se v budoucnu opakovala (Jak to provést příště lépe? Jak bych reagoval/a příště?) · Ponaučení ze situace – co jsem si uvědomil/a, motivace k dalším postupům, kladení si cílů, očekávání apod. Jak začít? · Můj první dojem je … · Uvědomil/a jsem si… · Když se nad tím zpětně zamýšlím… · Příště možná… · Důvodem jeho chování mohlo být… · Na místě učitele bych… · Inspirativní pro mne bylo… · Překvapilo mne…