Pedagogická fakulta MU v Brně, katedra pedagogiky, Poříčí 31, 603 00 Brno Vážená paní ředitelko, Vážený pane řediteli, dovolujeme si Vás požádat o spolupráci při vzdělávání budoucích učitelů v oblasti jejich praktické přípravy. Prosíme Vás v této souvislosti o umožnění pedagogické praxe studentů bakalářského studia pedagogického asistentství pedagogické fakulty Masarykovy univerzity V Brně na Vaší škole. Konkrétně se jedná o pedagogicko - psychologickou praxi. Tato praxe je jedinou komplexní pedagogicko-psychologickou praxí v tomto bakalářském programu. Podobně jako nepovinná individuální pedagogická praxe má především funkci získávání praktických zkušeností při pedagogické práci s dětmi v oblastech zájmové činnosti dětí a mládeže, případně v oblasti poradenské. Cílem předmětu je poskytnout studentům možnost utvářet si počáteční pravidelnou praktickou činností v práci s dětmi a mládeží základní pedagogické kompetence, jako je rozvoj pedagogických dovedností a schopností řešit konkrétní výchovně vzdělávací situace (zejména výcvik dovedností komunikativních, diagnostických, řídících a organizačních. Studenti zde mohou získat konkrétní podněty pro praktické zkoumání dětí a mládeže, a specifik dětského jednání, poznávání a učení prostřednictvím pozorování a vlastní praktické činnosti. Studenti v rámci této praxe získávají počáteční empirickou orientaci v práci s dětmi, což vede k pochopení a utvrzení jejich profesní orientace a motivace pro výchovu a vzdělávání a k vytváření komplexní (racionální, dovednostní) představy o učitelské (vychovatelské) profesi. Realizuje se vedením zájmových útvarů ve školách, domech dětí a mládeže, centrech volného času apod. (vedoucí zájmového kroužku, vedoucí oddílů, cvičitel, trenér, vedoucí hudebního tělesa, aj.). Celkem se jedná minimálně o 26 hodin aktivní práce s dětmi. Student v rámci této praxe absolvuje aktivity, při kterých přímo a systematicky pracuje v libovolné zájmové oblasti se skupinou dětí školního věku (6 - 18 let). Formu činnosti si zajistí student sám. Nejvhodnější formy činnosti jsou: vedení zájmového kroužku dětí (základní škola, Domy dětí a mládeže, Centra volného času, apod.), vedení oddílu (sportovního, turistického v jakékoliv dětské organizaci) v rozsahu minimálně 2 hodin týdně, vychovatelské, cvičitelské a trenérské činnosti na sportovních soustředěních, školách v přírodě, výcvikových kurzech v trvání minimálně 10 dnů. Student si aktivitu s dětmi zvolí a zajistí sám, dle vlastního uvážení. Student si po dobu individuální pedagogické praxe vede pedagogický deník. . Děkujeme za laskavé vyřízení naší žádosti a současně též za pomoc při rozvíjení profesních dovedností budoucích učitelů. Jméno studenta (studentky) : V Brně, 4. 10. 2016 PaedDr. Jan Šťáva, CSc., v. r. katedra pedagogiky