Data Témata 26.9. Pravěk mystérium obrazu 3.10. Egypt/Mezopotámie nesmrtelnost v obrazu 10.10. Řecko/Řím krása těla i duše 17.10. Románské umění nástup jiné formy 24.10. Gotika I. symbol a imaginace 31.10. Gotika II. 7.11. Renesance I. znovu objevený svět 14.11 Renesance II. 21.11. Baroko I. síla v obrazu 28.11. Baroko II. 5.12. Klasicismus 12.12. Závěrečný test a Romantismus? Cíle předmětu Cílem předmětu je poskytnout základní přehled o vývoji výtvarné kultury do 19. století.Charakteristiky jednotlivých uměleckých slohů či směrů se stanou inspirací pro vlastní výtvarnou práci s dětmi. Metody hodnocení Požadavek k zápočtu: 1. test elementárních vědomostí – a,b,c test 2. zpracování seminární práce: každý si zvolí období, umělecké dílo, či tvorbu nějakého umělce, které jej během kurzu zaujalo. Tuto tvorbu, styl či směr zpracuje do výukového materiálu pro hodinu výtvarné výchovy. Práce by měla obsahovat cíle hodiny, rozvíjené kompetence a výukové strategie. Jak přiblížit vybrané období (umělce či dílo) dětem na prvním stupni. Co ze zvoleného zdůraznit a také jak téma převést do praktické výtvarné činnosti. Rozsah bude 3 normostrany. Práce budou moci být odevzdané do odevzdávány předmětu v průběhu celého semestru, nejpozději však do 20.1. 2017