Pracovní list II. ročník STAVBA LIDSKÉHO TĚLA _________________ 1) Přečti si, jaký měl Karlík dneska den. 015-kluk.jpg Dnes ráno vstal Karlík z postele levou nohou. Už od samého rána všechno pletl. Nejdříve šel k umyvadlu, vzal si kartáček s pastou a začal si čistit oči. Potom si opláchl nos a šel se obléknout. Kalhoty si natáhl na ruce. Bylo mu trochu divné, že mu ze svetru čouhají nohy. „Ale co“, řekl si. „Rukavice mě zahřejí.“ A tak si ty rukavice natáhl na chodidla. Boty si zase nazul na dlaně. Jen tkaničky si nemohl zavázat. S aktovkou na břiše pak vyrazil do školy. To se paní učitelka divila, když Karlíka uviděla. 2) Zakroužkuj v textu všechny ČÁSTI LIDSKÉHO TĚLA. 3) Pokus se převyprávět své ranní přípravy na cestu do školy. 4) Proč bychom měli umět pojmenovat části svého těla? 5) Vybarvi různými barvami části těla, které patří k… HRUDNÍK DLAŇ CHODIDLO TEMENO KOLENO STEHNO TÝL PRSTY NÁRT LÝTKO RAMENO KOTNÍK HÝŽDĚ BŘICHO ZÁDA LOKET KRK ZÁPĚSTÍ PATA ČELO PAŽE 6) Dopiš názvy částí těla na správná místa. mso35507 7) Nakresli svůj OBLIČEJ a popiš všechny ČÁSTI tvého OBLIČEJE. 8) Spoj, názvy SMYSLŮ a SMYSLOVÝCH ORGÁNŮ. mso15DD5 KŮŽE msoD3473 NOS msoD8061 OKO msoE3D1F JAZYK msoF9A2D UCHO 9) Ve které části našeho těla je umístěno nejvíce smyslových orgánů? Proč? 10) Doplň, jakým smyslem vnímáme… PÍSNIČKU ________ CITRÓN _________ OBRÁZEK ___________ VOŇAVKU ________ PLYŠÁKA ________ OBĚD _____________ KAMÍNEK V BOTĚ _________ VÁNOČNÍ STROMEČEK __________ RÁDIO ___________ TELEVIZI _____________ CUKR ____________ 11) Můžeme některé předměty vnímat více smysly najednou? Proč? naslouchadlo.jpg brýle.jpg 12) Pokud má někdo horší zrak nebo sluch, pomáhají mu pomůcky jako jsou brýle nebo naslouchadlo. 13) Jak se chováme k lidem, kteří špatně vidí nebo slyší? HRUDNÍK DLAŇ CHODIDLO TEMENO KOLENO STEHNO TÝL PRSTY NÁRT LÝTKO RAMENO KOTNÍK HÝŽDĚ BŘICHO ZÁDA LOKET KRK ZÁPĚSTÍ PATA ČELO PAŽE