Začlenění nového žáka O čem přemýšlet a co si zjistit předem? •Případné abnormality (odlišnost): –Rasová odlišnost. –Řeč –Psychický nebo fyzický handicap. –Důvod přestupu (od rodičů, školy, PPP,…) –Informace, jak byl zařazen v minulém kolektivu, jak to má s kamarády, jaké jsou jeho silné i slabé stránky Přechod z důvodu stěhování,… •důvod stěhování (situace v rodině, ….) •Je nějaké současné rizikové téma? •ŠVP a plán dítěte – co probralo, co ne •Co nejdříve se spojit se školou a požádat je o slovní hodnocení a plán učiva • Přechod, protože dítě mělo potíže v minulé škole, třídě •Jaké potíže? (s učením, učitelem, kolektivem, jednotlivcem,…) •Zná rodina rizika změny kolektivu i ŠVP během školního roku a je na ně připravená – je potřeba spoluzodpovědnost při dohánění učiva, donést nové potřeby, sešity,….? • Práce s dítětem, které mělo nežádoucí pozici v minulém kolektivu. •Rozebrat vztahy i vzorce chování dítěte, hledat příčiny neúspěchu, hledat spolu s dítětem cesty, aby se situace v novém kolektivu neopakovala. •Rozebrat totéž s rodiči a domluvit se na podpoře – nové formy chování. •V případě nejistot oslovit PPP, preventistu,… Co potřebujeme zajistit? •Prožitek přijetí dítěte. –Rovina hodnoty (co umí, v čem je výjimečné) –Rovina vztahu – místa mezi ostatními. • •Zájem třídy o nového spolužáka. •Příprava třídy – základní informace, příprava místa, dárku, skříňky v šatně – ladění třídy na nové dítě. •Stanovení patronů. •Vyprávění o naší třídě – co jsme prožili, na co se těšíme,… •Dítě vypráví o svém předchozím životě •Třída hledá míru empatie – odhadují, která odpověď je asi pravda (Jí raději maso nebo zeleninu? … •Začleňování v rámci práce ve dvojicích, •…