Učitelská praxe Dotazník (vyplňuje student!!!) Adresa školy: Jméno studenta: UČO: Datum: 1. Informace o učiteli: (vyplňte tolikrát, kolik učitelů učí VkZ) Počet učitelů, kteří učí ve škole VkZ: a) Učitel je aprobovaný: vystudoval obor Rodinnou výchovu fakulta rok ukončení vystudoval obor Výchova ke zdraví fakulta rok ukončení b) Vystudovaný obor učitele: c) Učitel učí předmět VkZ, protože: * je třídní učitel * potřebuje doplnit úvazek * chce * baví ho učit VkZ * je mu to jedno * nebaví ho učit VkZ, ale musí d) Vzdělává se dále v oboru výchovy ke zdraví: ano/ne Pokud ano, kde (organizace): na jaké téma: e) Má učitel zájem o další vzdělávání v této oblasti? ano/ne Jakou formou?: jednodenní semináře dlouhodobější semináře dálkové studium 2. Informace o materiálech, které jsou k dispozici ve škole: a) učitel učí podle učebnic: Fraus Fortuna (Marádová) jiné: b) používá jiné materiály – jaké: c) učitel by potřeboval zejména teoretické materiály z oblasti: · výživy · poruch příjmu potravy · první pomoci · ochrany člověka za mimořádných situací · sexuální výchovy · péče o zdraví · zneužívání návykových látek · osobní bezpečí d) učitel by potřeboval zejména praktické materiály z oblasti: · výživy · poruch příjmu potravy · první pomoci · ochrany člověka za mimořádných situací · sexuální výchovy · péče o zdraví · zneužívání návykových látek · osobní bezpečí Jaká další témata učitelovi chybí a považuje za vhodné je metodicky zpracovat? 3. Ve škole se realizují programy podpory zdraví: (zatrhněte) * Zdravá škola * Zdravé zuby * Normální je nekouřit * Zdravá 5 * Kouření a já * jiné: Škola má vytvořený vlastní projekt: Na jaké téma: Stručný popis projektu: · Časová dotace: · Pro kterou třídu je určen: Podrobnější obsah projektu: 4. Informace o zařazení oblasti Výchovy ke zdraví (VkZ) ve Školním vzdělávacím programu (ŠVP): (zaškrtněte vhodné) a) předmět se učí samostatně a jmenuje se: · Výchova ke zdraví · Jinak (uveďte název): b) předmět je integrován: · s přírodopisem · s tělocvikem · s jiným předmětem: c) Kterou hodinu je VkZ zařazena v rozvrhu v jednotlivých ročnících? v 6. třídě: v 7. třídě: v 8. třídě: v 9. třídě: d) Specifická témata v ŠVP: d1) ve které třídě vyučuje učitel problematiku poruch příjmu potravy? · tuto problematiku ve VkZ neprobírá · ve VkZ 6. třídy: · ve VkZ 7. třídy: · ve VkZ 8. třídy: · ve VkZ 9. třídy: · probírá tuto problematiku v jiném předmětu (ve kterém?): Pokud není výuka zajištěna učiteli školy – organizuje škola odborné přednášky nebo semináře pro své žáky? (pokud ano, napište název organizace, způsob organizace, pro který ročník je přednáška určena, aj.) d2) Měl by učitel zájem o doplňující vzdělání (seminář) k této problematice? Pokud ano, jakou formou? · samostudiem · krátkodobým seminářem (jednodenní seminář) · seminářem s delší časovou náročností (týdenní seminář) d3) Měl by učitel zájem o přednášku odborníka pro žáky na toto téma? ad4) Byl by učitel ochoten zúčastnit se výzkumného šetření krátkým rozhovorem týkající se výuky problematiky poruch příjmu potravy? d4) Ve které třídě vyučuje učitel problematiku první pomoci? · tuto problematiku ve VkZ neprobírá · ve VkZ 6. třídy: · ve VkZ 7. třídy: · ve VkZ 8. třídy: · ve VkZ 9. třídy: · probírá tuto problematiku v jiném předmětu (ve kterém?): Pokud není výuka zajištěna učiteli školy – organizuje škola odborné přednášky nebo semináře pro své žáky? (pokud ano, napište název organizace, způsob organizace, pro který ročník je přednáška určena, aj.) d5) Měl by učitel zájem o doplňující vzdělání (seminář) k této problematice? Pokud ano, jakou formou? · samostudiem · krátkodobým seminářem (jednodenní seminář) · seminářem s delší časovou náročností (týdenní seminář) d6) Měl by učitel zájem o přednášku odborníka pro žáky na toto téma? Vaše další postřehy, připomínky aj.