Záznamový arch o průběhu vyučovací hodiny: I. Informativní část: Škola: Učitel: Třída: Předmět: Počet žáků: Datum hospitace: Tématický celek: Téma vyučovací hodiny: Jméno pozorovatele: Obor studia: II. Přípravná část: III. Realizační část: Čas Etapa hodiny Aktivita učitele Aktivita žáků Obraz tabule Vyučovací metody Vyučovací prostředky Poznámky (forma výuky, kázeňská opatření apod.) Hodnotící list 1. – POHYB 2. – HLAS 3. – PÍSMO 4. – ŘEČ 5. – STYL 6. - PROSTŘEDKY chodí mezi žáky silný vůbec nepíše spisovná autoritativní ŘÍZENÍ stojí slabý hovorová demokratický příkazy sedí zřetelné (dostat. velké) nevyhraněný sliby výrazný nezřetelné (malé) strhující nevýrazný zajímavá stimulační dobře čitelné uspávající inhibiční špatně čitelné 7. – VNÍMAVOST 8. – MOTIVACE 9. – ZPRAC. OBSAHU 10. – ZPŮSOB PODÁNÍ 11. – UŽITÍ UČEB. 12. – AKTIVITA ŽÁKŮ SITUACE Žáků UČIVA UČIVA POMŮCEK pohotový verbální klasické sděluje nepoužívá reagují jednotlivci s časovým odstupem situační tvořivé vyvozuje reaguje skupina žáků nevšímavý argumentuje používá efektivně reaguje celá třída funkční izolované používá neefektivně nereagují neúčelná koncepční 13. –MEZIPŘEDMĚT. 14. – UČITELOVY 15. – ČASOVÉ ROZVRŽENÍ 16. – PLÁN PRÁCE 17. –MODERNIZACE 18. – PŘÍPRAVA UČITELE: VZTAHY OTÁZKY HODINY NA VÝUKU ne rozvíjí připravené učitel ho dodržuje dodržuje plán obsah má přípravu rozvíjí nepřipravené zbývá mu čas přizpůsobuje situaci pomůcky bez přípravy s …………. učitel ho překračuje improvizuje metoda (improvizuje) zjišťovací učitel nezvládá neřídí se jím organizace (forma) aplikační tradiční netradiční tvořivá netvořivá 19. SLOVNÍ ZHODNOCENÍ