Třífázový model učení E (evokace) – žák/student si samostatně, aktivně vybavuje, co už ví o tématu. Cíl: - zaktivizovat žáka/studenta, - vzbudit vnitřní zájem, tj. učit se. U (uvědomění) – setkání s novými informacemi prostřednictvím textu, přednášky, filmu atd., probíhá tzv. stavění mostů mezi starým a novým. Cíl: - udržet zájem žáka/studenta, - podnítit žáky/studenty, aby sledovali, jak informacím rozumí, poznamenávali si nejasnosti, kladli otázky atd. R (reflexe) – žáci/studenti třídí, sjednocují, co se naučili, upevňují poznatky, přehodnocují staré, dříve získané informace, zážitky a zkušenosti. Cíl: - žák/student má vyjadřovat získané informace svými slovy, - žák myslí za sebe, nepapouškuje učitele, - žák má dokázat zařadit informace do širšího rámce, pak je porozumění trvalé, - podnítit diskusi. Hausenblas, O., Košťálová, H. Co je E-U-R. Kritické listy, 2006, č. 22. Hausenblas, O., Košťálová, H. Co je E-U-R. Kritické listy, 2006, č. 23.