Mgr. Marcela Poučová, Ph.D. *Knihovna Jiřího Mahena http://www.kjm.cz *KJM pořady pro školy http://www.kjm.cz/skoly *Centrum dětského čtenářství http://www.kjm.cz/centrum-detskeho-ctenarstvi *Děti http://www.kjm.cz/deti *Odpolední programy pro děti a mládež, klubová setkání, besedy, čtení (Listování Lukáše Hejlíka), tematické kufříky, půjčovna hraček, atd.) *Předvídat téma a děj (titul, ilustrace, průběh četby). *Najít a pojmenovat ústřední myšlenku textu. *Charakterizovat kontext (sociální a časoprostorový) a postavy (popsat jejich vzhled a charakter). *Popsat strukturu děje (počáteční situace, zápletka, rozuzlení). * Umět získat informace z částí textu a zasadit je do kontextu a interpretovat je. * Orientovat se v knihovně a využívat její informační zdroje. * Vyjádřit své pocity a zážitky z četby. * Propojit a porovnat zážitky z různých uměleckých forem (kniha x film x divadlo). *Nausika dívka z Knossu *Kuba Tuba Tatubahn *Dědečkové *Herkules a strašidla *Jezevec Chrujda točí film *Sen v Benátkách *Zátopek *Řvi potichu brácho *Tajemství jeskyně pokladů * podle: COURCHESNE, Danièle. Histoire de lire: la littérature jeunesse dans l'enseignement quotidien. Montréal: Chenelière/McGraw-Hill, 1999. ISBN 2894611390. Řešení: * Název knihy Zajímavý Nudný Řvi potichu brácho Dědečkové Zátopek Nausika dívka z Knossu Herkules a strašidla / Dědečkové / Kuba Tuba Tatubahn _______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ ___________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ _____________________________________________________ podle: COURCHESNE, Danièle. Histoire de lire: la littérature jeunesse dans l'enseignement quotidien. Montréal: Chenelière/McGraw-Hill, 1999. ISBN 2894611390. Hlavní hrdina je: Přátelé a nepřátelé __________ __________ __________ __________ __________ Kdo je hrdinou knihy ................................? ________________________________________ Co o něm víš? _____________________________________________________________________ ___________ Co chce udělat? _____________________________________________________________________ ___________ Jak toho dosáhne? _____________________________________________________________________ ___________________________________________________ Proč to chce udělat? _____________________________________________________________________ ___________ Kde se příběh odehrává? ________________________________________ Kdy se příběh odehrává? ________________________________________ Příběhu je (veselý, smutný, dobrodružný,...)? ________________________________________ podle: COURCHESNE, Danièle. Histoire de lire: la littérature jeunesse dans l'enseignement quotidien. Montréal: Chenelière/McGraw-Hill, 1999. ISBN 2894611390. Klíčové slovo: Kde? Kdy? Kdo? Co? Jak? Proč? Tvoje jméno:____________ Titul knihy:____________ podle: COURCHESNE, Danièle. Histoire de lire: la littérature jeunesse dans l'enseignement quotidien. Montréal: Chenelière/McGraw-Hill, 1999. ISBN 2894611390. *COURCHESNE, Danièle. Histoire de lire: la littérature jeunesse dans l'enseignement quotidien. Montréal: Chenelière/McGraw-Hill, 1999. ISBN 2894611390. *DAHL, Roald. Prevítovi. Vydání druhé. Ilustroval Quentin BLAKE, přeložil Ivana NOVÁČKOVÁ. Praha: Knižní klub, 2016. ISBN 9-788024-255064. *KITTI, Marko. Patrik Pohroma. Přeložil Zuzana ŠMERGLOVÁ. Říčany u Prahy: Junior, 2015. ISBN 9- 788072-675586.