1. Stunde ;
                 Themen: Vorstellung, Organisatorisches, Testbedingungen
                 S: ( Sprache, Wortschatz)→ Vorstellung, Familie, Alter, Interessen....
                 GR: ( Grammatik) → Nebensätze "weil"
                 P: ( Phonetik) → Einführung



Lehrwerk: Menschen A1.2 Kb+ Ab (Hueber); Unterrichtmaterialien zur deutschen Phonetik (studenti obdrží ve výuce)
Požadavky k zápočtu (podzimní semestr 2017)
Závěrečný test:
 
Kb Menschen v rozsahu probraných modulů 5-8;
 
GR+ Wortschatz:
 
přítomný čas pravidelných a nepravidelných sloves, sloves s odlučitelnou a neodlučitelnou předponou, členy podstatných jmen a jejich tvary, předložky (3 +4p. ; 3/4p), předložky místní a časové, osobní a přivlastňovací zájmena, způsobová slovesa, rozkazovací způsob, präteritum a perfektum sloves s neodlučitelnou předponou, stupňování přídavných jmen, souřadící větná spojení (und, denn…), vedlejší věty se spojkou weil
 
Hörverstehen/ Leseverstehen (min. 65% z obou částí))
 
Phonetik und Phonologie
 
V rozsahu všeobecných znalostí o německých vokálech: (Ü-, Ö-, E-, I-, O-, A-), diftongy, ich Laut x ach Laut, redukce nepřízvučných slabik, typické chyb v německé výslovnosti u českých studentů.
 
Student přečte jeden vlastní připravený text a část nepřipraveného textu.
Student je schopen pojmenovat základní výslovnostní problémy českých rodilých mluvčí v němčině a uvést základní příklady ze semináře.

Domácí úkoly
 
Domácí úkoly odevzdané v řádném termínu jsou hodnoceny 2 body; 1úkol=2body
Celkem bude zadáno 11 úkolů; Počet bodů za odevzdané úkoly se připočítá k výsledku závěrečného testu. K úspěšnému zakončení předmětu musí student získat v závěrečném testu min. 65 %.


1. kurze Vorstellung ( Abgabe bis 28.9.2017)
                   2. Nebensätze "weil"


                                                          Plán výuky:
 
22.9. S: Vorstellung, Allgemeines, Testbedingungen, GR: Nebensätze (weil)
  P: Einführung in die de. Phonetik
29.9. S: Vorstellung, Wortschatz (Sprachen, Hobbys, Familie, Ausbildung, Alter, Interessen…)
GR: Präsens (Verben ohne/ mit Vokalwechsel, besondere Verben haben+sein, Verben mit Präfix; Nomen und ihre Artikel (Kasus); einfache Sätze- Wortfolge
  P: Vokalquantität (deutsche Vokale x tschechische Vokale)
6.10. Modul 5/ 13; S: Wegbeschreibung, Orientierung in der Stadt, um Hilfe bitten
GR: Lokale Präpositionen; Einführung – Personalpronomen, Verben im Präsens Wiederholung
  P: Ü Laute kurz x lang (müssen, Mühe...)
13.10. Modul 5/14; S: Wohnungen und Häuser; etwas beschreiben und bewerten, eine Email schreiben
GR: Possessivartikel; Personalpronomen;
  P: Ö Laute; kurz x lang (Öfen, öffnen…)
20.10. Modul 5/15 Einrichtungen und Orte in der Stadt;
GR: Verben mit Dativ, Possessivartikel
Mustertest (Modul 5+ ausgewählte Themen aus Phonetik)
  P: E Laute (Beeren, Bett…)
27.10. Modul 6/ 16+17 S: Termine, Pläne und Wünsche;
GR: Temporale Präpositionen, Präpositionen mit Dativ und Akkusativ, Modalverb wollen
  P: I Laute (Piste, billig, piepen…)
3.11. Modul 6/18 S: Gesundheit und Krankheit, Schmerzen beschreiben, Ratschläge geben
GR: Imperativ, Modalverben (können, müssen, sollen…)
  P: O Laute (Post, Boot, Ober…) + U Laute (Kuchen, suchen, Uhr…)
10.11. Modul 7/19 S: Aussehen und Charakter, Personen beschreiben, reagieren
GR: Präteritum war+ hatte, Perfekt nicht trennbare Verben
  P: A Laute (nach, sprach, Ratte…)
24.11. Modul 7/20 S: Im Haushalt Bitten und Aufforderungen
GR: Imperativ, Personalpronomen
Mustertest (Modul 6 und teils 7+ ausgewählte Themen aus Phonetik)
  P: Diphthonge im Deutschen und Tschechischen
1.12. Modul 7/21 S: Regeln in Verkehr und Umwelt, eigene Meinung sagen
GR: Modalverben (dürfen, müssen…)
  P: ich Laut x ach Laut
8.12. Modul 8/22 S: Kleidung, Wetter
GR: Komparation, Vergleiche
  P: unbetonte Silben im Deutschen
15.12. Modul 8/23
S: Wetter
GR: Konjunktion denn + andere Satzverbindungen (und, ober, oder…)
  P: Wiederholung der durchgenommenen Themen, typische Aussprachefehler d