Экзамен на аттестат зрелости Tereza Gottvaldová, 441321 Аттестат зрелости o Документ, удостоверяющий получение среднего школьного образования во многих странах Европы (Австрия, Болгария, Венгрия, Германия, Чехия, Словакия, Словения, Хорватия, Босния и Герцеговина, Сербия, Польша и некоторых других). В Чешской Республике состоит из двух частей: § Общей (společné - státní) § Профильной (profilové - školní) Экзамен на аттестат зрелости в учебном году 2017/2018 Экзамен по иностранному языку: Комплексный экзамен состоит из 3 частей: o Английский язык o Французский язык o Немецкий язык o Русский язык o Испанский язык o Дидактического теста o Письменной работы o Устного экзамена Письменный дидактический тест и письменная работа централизованы (едины) - задание и выполнение экзамена проходит одновременно во всех средних школах Чешской Республики, соблюдая одно централизованное задание (по единой схеме) Дидактический тест проверяет слушание, чтение и языковую компетенцию https://dokumenty.cermat.cz/Sdilene%20dokumenty/MATURITA/Maturita%20201 7/P%C3%ADsemn%C3%A9%20zkou%C5%A1ky%20S%C4%8C%20MZ%202017/RJ/RJ_jaro_201 7_DT.pdf Письменная работа проверяет письменную речь; из двух частей https://dokumenty.cermat.cz/Sdilene%20dokumenty/MATURITA/Maturita%2020 17/P%C3%ADsemn%C3%A9%20zkou%C5%A1ky%20S%C4%8C%20MZ%202017/RJ/RJ_jaro_2 017_PP.pdf Устный экзамен проверяет продуктивные речевые умения и интерактивность; всё время ученик работает с рабочим листом, который состоит из четырех частей; для каждой части установлено определенное время http://www.novamaturita.cz/ukazky-pracovnich-listu-1404037390.html Kurikulum Ruské federace Federální vzdělávací standardy o Jsou normativně-právní akty, které představují souhrn požadavků povinných při realizaci základních vzdělávacích programů počátečního všeobecného, základního všeobecného, středního všeobecného, počátečního odborného, středního odborného a vysokoškolského odborného vzdělávání. o Standard stanovuje povinné výsledky vzdělávání, čímž současně poskytuje základ pro přípravu systému objektivního hodnocení úrovně žáka. o Jeho součástí jsou požadavky na strukturu základního vzdělávacího programu, včetně požadavků na poměr jednotlivých obsahových oblastí a jejich rozsah. o Jsou zde definovány podmínky realizace vzdělávacího programu dané instituce, včetně personálních, finančních, materiálních a jiných podmínek. o Pro každou úroveň byl vytvořen dokument nazvaný Vzorový vzdělávací program Vzorový vzdělávací program o Rozsáhlý dokument, který je zpracován v souladu s požadavky daného Federálního standardu a konkretizuje jeho požadavky. oPodrobněji stanovuje cíle, úkoly, plánované výsledky, obsah a uspořádání vzdělávacího procesu. o Dokument je závazný pro výukové instituce a působí jako návod při sestavování vlastního vzdělávacího programu. o Je strukturován do 3 hlavních částí: § V cílové stanovuje obecné cíle, úkoly, plánované výsledky, způsoby realizace jejich dosažení a také systém hodnocení dosažených výsledků. § Druhá část je orientována na dosažení osobnostních, předmětových a mezipředmětových výsledků a formuluje obsahy předmětů, program pro výchovu a socializaci žáka a program nápravné činnosti. § V třetí části, části organizační, program stanovuje obecné rámce výukového procesu, mechanismy realizace jednotlivých částí a představuje učební plány a systém podmínek realizace základního vzdělávacího programu v souladu s požadavky Federálního standardu. Hierarchie dokumentů v Ruské federaci Источники http://www.novamaturita.cz/index.php?id_document=1404037101 http://it.pedf.cuni.cz/strstud/edutech/2014_Behounek/#obs4 JEŽKOVÁ, Věra. Školní vzdělávání v Ruské federaci. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2206-4. Спасибо за внимание!