Smyslová percepce · Proces utváření zkušeností je pomalý a probíhá s určitými odchylkami · Zpomalenost a snížený rozsah zrakového vnímání · Nediferencovanost počitků a vjemů (figura a pozadí) · Inaktivita vnímání · Opožděná diferenciace fonémů Myšlení · Příliš konkrétní, neschopnost vyšší abstrakce a generalizace, chyby v analýze a syntéze · Přístupné spíše operace jako přiřazování, třídění, srovnávání · Slabá řídící funkce · Nekritičnost · Nedostatky v sekvenčním myšlení · Mechanická znalost pravidel Paměť a pozornost · Vštípení - déle trvá, je mechanické, vázané na konkrétní zkušenosti · Dobře si pamatují názorné, pro ně zajímavé, emočně kladně prožité situace a podněty · Podržení v paměti - krátkodobé a celkově nestálé · Vybavení - může být nepřesné nebo se nemusí podařit · Mozaika · Problémy s udržením záměrné pozornosti, s přesouváním pozornosti Vůle · Nesamostatnost, nedostatek iniciativy, neochota překonávat překážky · Vyšší závislost na pomoci dalších osob (méně možností k nalézání a realizaci kroků vedoucích k naplnění cíle) · Citová a volní labilita, impulzivnost, agresivita, ale i úzkostnost a psavitita · Specifická aspirace Emoce · Jeden z nejdůležitějších prostředků pro motivaci · Zvýšená citlivost vůči okolí · Častější střídání nálad · City nejsou dlouhou dobu dostatečně diferencovány · Přehnaně vysoké i nízké sebehodnocení