Záznamový arch – doučování - vzor Student: (jméno a UČO) Podpis studenta: Doučovaný: (kód) školní klub ano ne Semestr: Vykazovaný měsíc: počet hodin: datum p. h. Průběh doučování – realizované činnosti, připomínky Podpis rodiče / zástupce Veronika Výborná FRXGA01 Jaro 2016 duben Výborná V. X 9,5 1.4. 2016 2 8. 4. 2016 2 12. 4. 2016 Nejprve jsme si s žákem zahráli pexeso s obrázky dinosaurů. Poté měl žák za úkol nakreslit myšlenkovou mapu na téma pravěk. Byl velmi aktivní a činnost ho bavila. Zjistila jsem, že toho o pravěku moc neví a tak jsme se domluvili, že mu příště přinesu knížku z knihovny. Následně jsem žákovi pomohla vypracovat úkol na prvouku o pravěkých zvířatech. Ke konci našeho setkání jsme spočítali pár příkladů z matematiky se kterými měl žák problém v domácím úkole a za odměnu jsme si pak zahráli ještě jednou pexeso. Dnes žák velmi dobře spolupracoval. Dnes jsem přinesla žákovi knížku o pravěku z 3D obrázky. Nejprve jsme si tedy knížku prohlíželi a poté měl za úkol sám dokreslit nové informace do myšlenkové mapy z předhoczího doučování. Žákova maminka mě poprosila, jestli bychom mohli procvičit sčítání „ přes desítku“, ale žákovi se do matematiky vůbec nechtělo. Snažila jsem se ho namotivovat tím, že jsme místo úloh z učebnice sčítali dinosaury a rostliny z knížky o pravěku. Sčítání už jde žákovi o něco lépe, přesto však dělá hodně chyb. Sčítání budeme muset i nadále procvičovat. 1,5 Dnešní doučování začalo povídáním si o uběhlém dni v angličtině. Žák má angličtinu rád, ale má velmi omezenou slovní zásobu. Žák mi řekl, že dnes měli tělesnou výchovu a že je dost unavený a nechce se mu učit. Domácí úkol byl opět na procvičování sčítání. Dnes už mu to šlo lépe, než minule. Měli jsme oba radost!Z literatury dostal za úkol přečíst úryvek z knížky Malý Mikuláš, tvrdil ale že to přečíst nedokáže a že je to příliš těžké. Vrátili jsme se proto znovu ke knížce o dinosaurech, kterou už žák zná a přečetli pár odstavců. Když se žák rozečetl, tak již neměl problém přečíst úryvek z učebnice. Byla už na něm, ale patrná velká únava, proto jsme si zbytek času kreslili.. Dnes bylo doučování pro nás oba poměrně náročné. 14, 4. 2016 2 Frková 18. 4. 2016 2 Dnešní program doučování: Začali jsme nové téma v matematice - odčítání. Zopakovali jsme pravěk a úryvek z Malého Mikuláše. Poté jsme zkusili cvičení na rozvoj fantazie - Koho by potkal Malý Mikuláš, kdyby se ocitl v pravěku? Nakonec jsme opravovali diktát z češtiny, který psal žák ve škole. Doučování proběhlo bez komplikací. Poznámka: Všimla jsem si, že si při čtení žák občas plete písmenko b a d. Dnes mi žák přinesl ukázat písemku z prvouky, kterou psali na téma pravěk a ze které dostal 2-.Oba jsme měli velkou radost, že se mu známka zlepšila o dva stupně.) Za odměnu si mohl dnešní doučování naplánovat sám a zvolit činnosti. Vybral si, že až doděláme úkoly, které má na druhý den, tak by si chtěl zahrát venku nějakou hru. Já jsem souhlasila a navrla jestli by ta hra mohla být v angličtině abychom se něco naučili. Poté jsme šli spolu na procházku a snažili se anglicky pojemonovat vše, co jsme potkali a mělo to zelenou barvu. Dnešní doučování bylo volnější, ale užili jsme si spoustu zábavy a naučili jsme se spoustu nových slovíček. Frková Frková Frková Frková