Přednáška: Didaktika matematiky 1 - ZS1MP_PDM 1 Otázky k zápočtu z přednášky 1. Jaký je můj vztah k matematice, kdo jej ovlivnil a v jakém směru. 2. Jaké vlastnosti by podle vás měl mít učitel matematiky na 1. stupni ZŠ. Které vlastnosti by určitě neměl mít? 3. Jak je koncipován Rámcová vzdělávací program vzhledem k výuce matematiky a rozvoje klíčových kompetencí? 4. Která didaktické zásady jsou důležité při výuce matematiky? 5. Které moderní výukové metody preferujete? 6. Jak se u dětí postupně vytváří pojem množství a pojem přirozeného čísla? Uveďte konkrétní zkušenosti. 7. Co mě na pedagogické praxi nejvíce překvapilo? 8. Jaké přístupy využívali učitelé při výuce žáků s poruchami učení a při výuce žáků nadaných nebo šikovných? 9. Uveďte odbornou podstatu násobení přirozených čísel a vlastnosti této operace v N. 10. Uveďte odbornou podstatu násobení dělení čísel a vlastnosti této operace v N. 11. Umíte bezpečně násobilku a základní spoje dělení? Jak jste se násobilku učili a s kým? 12. Napište alespoň tři chyby, které se vyskytují při dělení se zbytkem. 13. Co doporučujete ke zlepšení výuky didaktiky matematiky – přednášky i seminářů.