FJ3029 Rozvíjení řečových dovedností ve výuce francouzského jazyka Rozsah 0/1/0, 2 kredity, ukončení: zápočet Anotace a cíle Předmět navazuje na kapitoly probírané v didaktice, zejména na výuku řečových dovedností v jazykové třídě. Zde se daná problematika dále rozvíjí prostřednictvím různých aktivit, při nichž si studenti procvičí, jak je použít v praxi. Hlavní linií předmětu, od které se odvíjí program kurzu, je vypracování různých typů cvičení, které studenti vyzkoušejí během své učitelské praxe. Sylabus semináře 1. Différentes activités pour pratiquer la compréhension et l’expression écrites. 2. Différentes activités pour pratiquer la compréhension et l’expression orales. Výstupy Na konci tohoto kurzu studenti dokáží sestavit různé typy cvičení a aktivit na jednotlivé řečové dovednosti (poslech, čtení, mluvení, psaní), demonstrovat své dovednosti v metodických listech, aplikovat své poznatky a dovednosti v praxi. Výukové metody Seminář, diskuse, prezentace. Požadavky k průběhu a ukončení předmětu v prezenční formě studia Aktivní účast (70%) a jeden metodický list ve francouzském jazyce na různé aktivity na rozvíjení řečových dovedností ve výuce francouzského jazyka na základní škole. Informace ke kombinované formě studia Studentům kombinovaného studia se doporučuje zúčastnit alespoň tří seminářů. Jinak pracují samostatně na základě doporučené literatury a pokynů vyučujícího ve studijních oporách. Kontrola probíhá na základě vypracovaných písemných úkolů v průběhu semestru. Na závěr studenti zpracují tři metodické listy ve francouzském jazyce na různé aktivity spojené s využitím řečových dovedností ve výuce francouzského jazyka na základní škole. Pokud se aktivně zúčastní většiny seminářů, vypracují pouze jeden metodický list jako studenti prezenční formy studia. Literatura Beacco, J.-C. (2007). Approche par compétences dans l´enseignement des langues. Paris: Didier. Bertocchini, P., & Costanzo E. (2008). Manuel do formation pratique. Paris: CLE International. Daill. E., & STriman, M. (2014). Pratiques de classe : Ecrit et Gestion du tableau. Paris: Hachette. Tagliante, C. (2006). La classe de langue. Paris: CLE International. Un cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer. (2001). Paris: Didier. Vyučovací jazyk Francouzština a čeština