Plánování vzdělávací práce Zora Syslová, Lucie GrGzová Východiska projektování {doporučeni RVP PV|: • Obsah Wokú vychází ze života dítétf [ smysluplný, zajímavý a uirtečffý] • Situační učeni založené na vytvářeni a využívá situací, které poskytuji ditěti srozumitelné praktkké ukáiky životních tnivislorti tak. aby s« ditě učilo dovednostem a poznatkům v okamžiku, kdy opotřebuje a I Ope tak chápalo jejích smysl • základy klíčových kompetenci = > celoživotní vzděláváni. ■ pedagogická analýza - z pozorováni a uvědomění si individuálních potřeb a zajmu dítěte, ze znalostí jeho aktuálního rozvojového stavu i konkrétni životni a sociálni situace 4 pravidelného sledováni jeho rozvojových i vidélávatich pokroků ■ Kwvoj kompetenci Plánování vzdělávací práce Zora Syslová, Lucie GrGzová Východiska projektování {doporučeni RVP PV|: • Obsah Wokú vychází ze života dítétf [ smysluplný, zajímavý a uirtečffý] • Situační učeni založené na vytvářeni a využívá situací, které poskytuji ditěti srozumitelné praktkké ukáiky životních tnivislorti tak. aby s« ditě učilo dovednostem a poznatkům v okamžiku, kdy opotřebuje a I Ope tak chápalo jejích smysl • základy klíčových kompetenci = > celoživotní vzděláváni. ■ pedagogická analýza - z pozorováni a uvědomění si individuálních potřeb a zajmu dítěte, ze znalostí jeho aktuálního rozvojového stavu i konkrétni životni a sociálni situace 4 pravidelného sledováni jeho rozvojových i vidélávatich pokroků ■ Kwvoj kompetenci důležité před plánováním Při plánování jakéhokoliv tématu připravovat činnosti, které rozvíjí všechny typy inteligencí (aby si každé dítě mohlo vybrat činnost, která ho zajímá a která odpovídá jeho schopnostem a možnostem) různé formy: • skupinové • řízené • částečně řízené - individuální Východiska projektování (doporučení RVP PV): • Obsah bloků vychází ze života dítěte (smysluplný, zajímavý a užitečný) • Situační učení založené na vytváření a využívá situací, které poskytují dítěti srozumitelné praktické ukázky životních souvislostí tak, aby se dítě učilo dovednostem a poznatkům v okamžiku, kdy je potřebuje a lépe tak chápalo jejich smysl • základy klíčových kompetencí => celoživotní vzdělávání. • pedagogická analýza - z pozorování a uvědomění si individuálních potřeb a zájmů dítěte, ze znalosti jeho aktuálního rozvojového stavu i konkrétní životní a sociální situace a pravidelného sledování jeho rozvojových i vzdělávacích pokroků i Rozvoj kompetencí Rozvoj kompetencí = hlavní záměr předškolního vzdělávání kompetence = dlouhodobé záměry, které by měl mít učitel stále na paměti a pro jejich dosažení volit na kratší období cíle krátkodobější. očekávané výstupy, které učiteli slouží pro hodnocení výsledků vzdělávání. plán obsahuje: • co chce učitel u dětí rozvíjet (dílčí vzdělávací cíle) • kritéria (očekávané výstupy), prostřednictvím kterých učitel vyhodnocuje efektivitu realizovaného vzdělávání Plánování vzdělávací práce Zora Syslová, Lucie GrGzová Východiska projektování {doporučeni RVP PV|: • Obsah Wokú vychází ze života dítétf [ smysluplný, zajímavý a uirtečffý] • Situační učeni založené na vytvářeni a využívá situací, které poskytuji ditěti srozumitelné praktkké ukáiky životních tnivislorti tak. aby s« ditě učilo dovednostem a poznatkům v okamžiku, kdy opotřebuje a I Ope tak chápalo jejích smysl • základy klíčových kompetenci = > celoživotní vzděláváni. ■ pedagogická analýza - z pozorováni a uvědomění si individuálních potřeb a zajmu dítěte, ze znalostí jeho aktuálního rozvojového stavu i konkrétni životni a sociálni situace 4 pravidelného sledováni jeho rozvojových i vidélávatich pokroků ■ Kwvoj kompetenci