Pokyny pro souvislou praxi studentů 6. semestru bakalářského studia speciální pedagogiky (LOGOPEDIE, směr logopedie-surdopedie) SPp316, SP4BP_OX2[] * Odborná praxe souvislá 2 proběhne v jarním semestru dle harmonogramu praxí (část praxe v logopedických zařízeních, část praxe v surdopedických zařízeních, vždy po dohodě s vyučujícím specializace). Odbornou praxi souvislou budou studenti vykonávat v logopedických třídách při běžných mateřských školách, v logopedických mateřských školách a dalších logopedických zařízeních (vždy po dohodě s vyučující/m specializace). Povinnosti studentů: * být na vybraném pracovišti čtyři hodiny denně; * seznámit se s chodem pracoviště, personálním obsazením, diagnózami dětí (žáků, klientů) s narušenou komunikační schopností; * seznámit se s dokumentací, která je požadována k zařazení dětí (žáků, klientů) do zařízení; * provádět asistentské práce pod supervizí určeného pracovníka; * sledovat metody logopedické intervence; * přímá intervence u žáků/klientů 5 hodin; * vést deník o souvislé pedagogické praxi, na podkladě deníku zpracovat zprávu o průběhu praxe; * zpracovat případovou studii dítěte/žáka/klienta s NKS. · odevzdat 2x originál dohody o platbě za praxi cvičnému učiteli (viz Manuál k dohodě o platbě za praxi pro poskytovatele praxe – http://www.ped.muni.cz/wsedu/index.php?p=praxe-pokyny-prezencni-bc-jednoobor); * deník a potvrzení o absolvování praxe, které potvrdí pracoviště, na němž praxe probíhala, odevzdat vyučující/mu specializace dle dohody. Zápočet za praxi bude do informačního systému zapsán po splnění praxe z logopedie a surdopedie!!! Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky Vážená paní kolegyně, vážený pane kolego, dovolujeme si Vás požádat o vykonání supervize odborné praxe souvislé studentů 3. ročníku bakalářského studia speciální pedagogiky. Proto Vám k průběhu praxe podáváme následující informace. Vaším právem je * spolurozhodovat o udělení či neudělení zápočtu studentovi za vykonanou praxi * konzultovat potíže vzniklé v průběhu praxe s metodikem a žádat od něho účinnou pomoc. Povinnosti vyplývající z funkce pedagoga pro supervizi spočívají v plnění těchto úkolů * řídit asistentské práce studentů s dětmi (žáky, klienty) * umožnit studentům seznámit se s provozem pracoviště, s vedením dokumentace dětí (žáků, klientů) * umožnit studentům sledovat metody a postupy, užívané při logopedické intervenci s dětmi (žáky, klienty) s narušenou komunikační schopností * umožnit studentům sledovat práci s dětmi (žáky, klienty). Povinností studenta je být na pracovišti 4 hodiny denně. Děkujeme za Vaši ochotu věnovat se přípravě budoucích speciálních pedagogů. Těšíme se na další spolupráci. PhDr. Petr Kopečný, Ph.D. e-mail: kopecny@ped.muni.cz Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky Pedagogická fakulta MU Poříčí 9 603 00 Brno tel. 549493148 Pokyny pro souvislou praxi studentů 6. semestru bakalářského studia speciální pedagogiky (SURDOPEDIE, směr logopedie-surdopedie) SPp316, SP4BP_OX2[] * Pedagogická praxe souvislá 2 proběhne v jarním semestru dle harmonogramu praxí (část praxe v logopedických zařízeních, část praxe v surdopedických zařízeních, vždy po dohodě s vyučujícím specializace). * Odbornou praxi souvislou 2 ze surdopedie mohou studenti vykonávat v následujících zařízeních: * v mateřských a základních školách pro sluchově postižené * v organizacích zajišťující volnočasové aktivity pro děti se sluchovým postižením * v SPC pro sluchově postižené * v organizacích a klubech pro sluchově postižené * v organizacích pro osoby s hluchoslepotou * v běžné mateřské škole, ve které je integrováno dítě se sluchovou vadou * v běžné základní škole, ve které je integrovaný žák se sluchovou vadou * ve středisku Teiresiás (středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky) Povinnosti studentů: * být na vybraném pracovišti čtyři hodiny denně * seznámit se s chodem pracoviště, personálním obsazením, diagnózami dětí (žáků, klientů) s narušenou komunikační schopností a poruchami sluchu * v případě surdopedické praxe v běžné MŠ a ZŠ, ve které je integrováno dítě nebo žák se sluchovou vadou zajistit asistentské práce a pomoc při dopoledních činnostech v MŠ a vyučování na ZŠ, příp. při přípravě na vyučování * v případě surdopedické praxe v MŠ a ZŠ pro sluchově postižené a v SPC pro sluchově postižené sledovat metody logopedické a speciálněpedagogické intervence u dětí (žáků) se sluchovou vadou * provádět samostatné činnosti (průpravná, přípravná cvičení – dechová, fonační cvičení, cvičení na rozvoj motoriky mluvních orgánů, rozvoj zrakové a sluchové percepce, prostorové orientace, rozvoj slovní zásoby gramatické složky řeči) * přímá intervence u žáků 5 hodin * v případě surdopedické praxe v zařízení zajišťující volnočasové aktivity sluchově postižených dětí připravit program a vést činnosti dětí dle dohody s pracovníkem zařízení * v případě surdopedické praxe v zařízení pro dospělé sluchově postižené klienty, příp. klienty s hluchoslepotou zajistit asistentské práce, pomoc při realizaci programu pro klienty, tlumočnické služby, apod. – vše dle dohody s pracovníkem příslušného zařízení * v případě surdopedické praxe ve středisku Teiresiás se jedná o dlouhodobější spolupráci formou zajištění asistentské práce, tlumočnických služeb, zapisovatelství pro sluchově postižené studenty MU Brno, apod., vše dle dohody s pracovníkem střediska Teiresiás. Pokyny pro praxi: * Zpracovat zprávu o průběhu praxe a podat základní charakteristiku zařízení, ve kterém byla praxe vykonána. * Vést pedagogický deník ze souvislé pedagogické praxe, ve kterém bude podrobně zhodnocena a popsána každodenní činnost. * V průběhu praxe provést pozorování vybraného dítěte (žáka, klienta) se sluchovou vadou. Na základě pozorování a analýzy získaných materiálů a dokumentů vypracovat případovou studii. · Zprávu o průběhu praxe v surdopedickém zařízení, deník a případovou studii a odevzdat 2x originál dohody o platbě za praxi (viz Manuál k dohodě o platbě za praxi pro poskytovatele praxe) Zápočet za praxi bude do informačního systému zapsán po splnění praxe z logopedie a surdopedie!!! Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky Vážená paní kolegyně, vážený pane kolego, dovolujeme si Vás požádat o vykonání supervize odborné praxe souvislé studentů 3. ročníku bakalářského studia speciální pedagogiky. K průběhu praxe Vám podáváme následující informace. Vaším právem je: * spolurozhodovat o udělení či neudělení zápočtu studentovi za vykonanou praxi * konzultovat potíže vzniklé v průběhu praxe s metodikem a žádat od něho účinnou pomoc. Povinnosti vyplývající z funkce pedagoga pro supervizi spočívají v plnění těchto úkolů: * řídit asistentské práce studentů s dětmi (žáky, klienty) * umožnit studentům sledovat práci s dětmi (žáky, klienty) a příp. metody a postupy užívané při práci s dětmi (žáky, klienty) se sluchovým postižením * umožnit studentům seznámit se s provozem pracoviště a s vedením dokumentace dětí (žáků, klientů). Povinností studenta je být na pracovišti 4 hodiny denně. Děkujeme za Vaši ochotu věnovat se přípravě budoucích speciálních pedagogů. Těšíme se na další spolupráci. PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D e-mail: dolezalova@ped.muni.cz Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky Pedagogická fakulta MU Poříčí 9 603 00 Brno