Metody výuky princip názornosti od nejjednoduššího ke složitějšímu individuální opakování hromadná výuka propojená s individuálním zapojením do výukových aktivit individuální výuka speciální učebnice didaktický materiál demonstrační postupy dovednostně-praktické metody nácvik činností, vytváření dovedností projektové metody učební praxe Organizace výuky pravidla vyučovacího dne struktura vyučovací hodiny pravidla průběhu odborného, praktického výcviku, příp. průběhu učební praxe nácvik nových dovedností uspořádání prostoru při výkonu praktických činností (rozložení pracovních pomůcek, nástrojů, přístrojů, zařízení) zabezpečení BOZP shoda na základní organizační struktuře s dalšími vyučujícími umístění žáka s přihlédnutím k jeho potřebám relaxační chvilky pedagogická intervence pomoc při využívání pomůcek častější střídání činností Zadávání úkolů srozumitelné a stručné delší časový úsek omezit počet časově limitovaných úkolů kontrola porozumění zadání tempo zadávání eliminace rušivých podnětů zadávání jednodušší činnosti po částech (je-li možno) názorné pomůcky Hodnocení kritéria hodnocení motivační funkce ocenění snahy hodnocení pokroků hodnocení známkou x slovním hodnocením? sebehodnocení formativní hodnocení