PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÁ DIAGNOSTIKA V PRÁCI UČITELE •Organizace výuky: •Střídání pedagoga a psychologa •Docházka – omlouvají se pouze absence omluvené lékařem, případně je možné nahradit výuku v jiné skupině •V období praxe výuka neprobíhá •Studijní materiály •Kontakt: Mgr. Durkáčová 341889@mail.muni.cz, ROZHOVOR DOTAZNÍKY ROZHOVOR •VÝHODY •Velké množství dat různé povahy •Interaktivní •NEVÝHODY •Náročný na čas •Závislý na ochotě testovaného sdělovat pravdu •Není objektivní ani standardizován • ROZHOVOR •Řízený (s danou osnovou) nebo volný rozhovor •Představit se, sdělit téma a důvod rozhovoru, jeho trvání, small talk, jestli si budete zapisovat nebo nahrávat •Informace v obsahu výpovědi a v její formě •Přímá/nepřímá/objektivní otázka •Neptat se návodně, nehodnotit •Vyhýbat se ano/ne otázkám •Reakce a akce (uhm, rozumím, oční kontakt, pokyvování hlavou, doplňující otázky) •Poslouchat •Dostal jsem odpověď na otázku? Pokud ano, rozumím jí? Potřebuji si ověřit porozumění? Co ještě? •Sumarizace •Poděkování • •Co tě motivuje k učení? • DOTAZNÍKY •VÝHODY •Rychlé •Standardizované •Skupinová administrace •Nenáročné na vyhodnocení a interpretaci •NEVÝHODY •Nutným předpokladem je schopnost introspekce žáka •Nejsou odolné vůči záměrnému zkreslení •Nutná motivace žáku vyplnit validně • •DOTAZNÍK ŠKOLNÍ VÝKONOVÉ MOTIVACE ŽÁKU •DOTAZNÍK STYLU UČENÍ • •ZDROJ: NÁRODNÍ ÚSTAV PRO VZDĚLÁVÁNÍ NUV.CZ • • •