dotazník muž Kraj …………………………… žena věk ……………………………. Vaše profese……………………………………………. 1. Domníváte se, že je v současné době problematika výskytu sociálně patologických jevů ve školském prostředí opravdu společenský problém? ano spíše ano spíše ne ne 2. Uveďte, které rizikové chování je podle Vašeho názoru nejvíce ohrožující pro žáky střední školy. … Svoji odpověď zdůvodněte … 3. Uveďte, které rizikové chování se podle Vašeho názoru nejvíce vyskytuje na středních školách … Svoji odpověď zdůvodněte … 4. Myslíte, že školské zařízení má dostatečné právní nástroje k řešení Vámi uvedeného rizikového chování? ano spíše ano spíše ne ne nedovedu posoudit 5. Podílel(a) jste se na tvorbě preventivního programu v souvislosti s výše uvedenou problematikou? ano spíše ano spíše ne ne Pokud ano, uveďte konkrétně v jaké oblasti a kde (škola, obec atd.) … 6. Máte osobní zkušenosti s některým sociálně patologickým jevem? ano spíše ano spíše ne ne 7. Jaký sociálně patologický jev projevující se u dětí a mládeže považujete Vy sám(a) za nejvíce nebezpečný pro společnost? A proč? záškoláctví drogová závislost závislost na alkoholu krádeže extremismus Jiné … 8. Řešil(a) jste v rámci výkonu své profese některý ze sociálně patolog. jevů? ano spíše ano spíše ne ne Pokud ano, uveďte jaký … 9. Domníváte se, že lze předcházet rizikovému chování prostřednictvím prevence? ano spíše ano spíše ne ne Jak? Uveďte konkrétně 10. Co vidíte, jako největší problém v odhalování sociálně patologických jevů? 11. Podílel(a) jste se na realizaci preventivního programu jako: pedagogický pracovník MŠ pedagogický pracovník ZŠ pedagogický pracovník SŠ jiné – uveďte Uveďte konkrétně, o jaký program se jednalo … a jaká byla Vaše role … 12. Kde vidíte zejména příčinu vzniku rizikového chování? rodina vrstevníci škola jiné – uveďte Proč? 13. Charakterizujte, jakým způsobem podle Vás škola v dnešní době pozitivně ovlivňuje socializaci žáka střední školy? 14. Vysvětlete, jaká je role volného času ve výchovném procesu žáka střední školy? 15. Vysvětlete, jaká je role třídního učitele ve výchovném procesu žáka střední školy?