Tvorba profesního portfolia Zora Syslová, Michaela Píšová, Veronika Rodová, Anna Tomková OČEKÁVÁNÍ ›„Co už vím“ - osobní vizitka, sledování vlastního vývoje (seberozvoj), součást SZZ, opora pro mou budoucí práci ve školství. ›„Co potřebuji vědět“ – jak ho tvořit, co by mělo obsahovat, jak ho prezentovat u SZZ, jak by mělo být uspořádáno, jak správně provést reflexi své práce. › Shrnout, že co ví jsme si v podstatě řekli minule, takže si potvrdily, že jejich znalosti jsou v pořádku. A navázala bych, že to, co psaly, že potřebují, si z velké části zodpovíme dnes. Než se k tomu dostaneme, podíváme se najejich první úkol – přečtení skript. SKRIPTA ›Co jste se dověděly ze skript? ›Co vás napadalo při jejich čtení? SAMOSTATNÁ PRÁCE ›Zkuste svoje portfolio strukturovat podle nějakého klíče a poté ostatním vysvětlit, co bylo tím klíčem. SAMOSTATNÁ PRÁCE ›Vyberte jeden z vašich artefaktů v portfoliu a okomentujte jej (reflektujte) jej. Pak by mohly ostatním představit, co komentovaly. A my bychom otázkami mohly podpořit jejich úvahy o sobě – co se o sobě dověděly, s čím jim reflexe pomohla … Státní závěrečná zkouška › Tady budou vložené otázky k SZZ (ještě je dokončuje Honza Mareš, ale do pátku by měly být hotové) – provedla bych studenty tím, jak budou organizované. SAMOSTATNÁ PRÁCE ›Pokuste se najít v portfoliu dokumenty, které byste mohly využít k dokladování jednotlivých otázek (okruhů) SZZ. Úkol na příště: ›Do 30. října 2018 vložit do moodlinky prezentaci svého portfolia (http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2778) › ›Doporučení: ›Můžete využít power-pointovou prezentaci nebo i jiný způsob. ›Prezentace by měla trvat 7 minut (5 -10 snímků; nastavte automatické přepínání snímků). ›Strukturu necháváme na Vás, nezapomeňte objasnit klíč, podle kterého portfolio tvoříte a také představit konkrétní artefakt, na kterém doložíte Váš profesní posun a rozvoj. Hledejte způsob, který by dobře vystihoval Vaši jedinečnost, zkuste užít metaforického vyjádření. ›Přejeme hodně dobrých a originálních nápadů. - › Tady bych prosila doplnit nějaká „kritéria“, která by jim pomohla v tvorbě prezentace