1. Opravte chyby. Prodavačka zabalila děckou stavebnicovou hru lego do ozdobného balícího papíru. Neopoměl shlédnout nejnovější výstavu v Národní galerii. Některé koncovky vyslovoval jen ztěží. V knihkupectví U zlatého klasu jsme konečně objevili knihu o blízkém Východě, kterou jsme tak dlouho zháněli. Hasící přístroj nepatří k povinnému vybavení motorového vozidla. Muž zhlížel z 2 patra svého domu na rušnou ulici. Na Pálavě roste mnoho chráněných druhů rostlin, mezi které patří i kavil. Učitel nebyl sto sjednat ve své třídě pořádek. K Vánocům jsem dostala porcelánoví hrnek s krásně malovanýma ušima. Rodiče již netrpělivě čekali na děti, které se vraceli z dvoudeního výletu z Břeclavska. Ukazatelé na rozcestí nám pomohli najít cestu zpět. V poledne se ozvaly z vedlejší místnosti zvýšené hlasy, jakoby šlo o nějaký spor. „Kdybyste tak věděli moji milí, jak vás mám rád," řekl přesvěčivě. 2. Vyberte správnou variantu. A) o sluhách, sněhulákách,,vrších B) o sluzích, sněhulácích, vrších C) o sluzích sněhulákách, vrchách D) o sluhách, sněhulákách, vrchách 3. Uveďte vždy po jednom příkladu těchto typů cvičení: A) opisovací - B) přepisovací - C) obměňovací- D) modelová - 4. Vytvořte vhodný text (jednotlivá slova) na procvičování učiva ú-ů. A) D) G) B) E) C) F) 5. Vysvětlete na slově škůdce rozdíl mezi slovotvorným rozborem a stavbou slova. A) slovotvorný rozbor - B) rozbor stavby slova - 6. Uveďte modelové věty, na kterých žákům vysvětlíte: A) posudek slovesný (vyjádřený jednoduchým slovesným tvarem) B) přísudek slovesný (vyjádřený složeným slovesným tvarem) C) přísudek jmenný se sponou