Výukový dialog Učitel výborně ¯ je to významný řecký básník ¯ // jeho významné dílo se jmenuje Táni J Źák hm ta / ta Ilias a Odyssea / v téj Iliadě sú / nebo je právě ta trojská válka a Odyssea ¶ tam je třeba ten příběh o tom ¶ / o tom Odysseovi jak se tam / nebo jak tam přemohl toho Kyklopa ¯ / a ten Odysseus pak kvůli němu musel bloudit po moři než se mohl to ¶ no vrátit dom za svojí ženú ¯ / ten Kyklop se mu pomstil tím blouděním ¯ // a najdem tam další takovéto dobrodružství o Odysseovi ¯ Učitel ano výborně ¯ Ilias nám vypráví o Tróji ¯ a Odyssea o dobrodružstvích která zažil Odysseus cestou domů / je tam právě zachyceno to jeho desetileté bloudění ¯ Učitel ano ¯ / bohové nechali zabít Enkidua přítele Gilgameše ¯ po této události si ale právě něco uvědomil ¯ co si uvědomil J Žák tak on si právě uvědomil to no ¶ že on / Gilgameš že je to ¶ smrtelný ¯ no a pak šel hledat tu nesmrtelnost / aby teda byl nesmrtelný // no on pak musel udělat ňáký úkol ¯ / něco s tú květinú já nevim jak to bylo přesně ¯ no a tu nesmrtelnost nezískal protože to prostě nezvládl / no a on si pak uvědomil že ¶ že je to ¶ nesmrtelný tým co udělá no a on pak šel a vystavěl ňáké to město nebo co ¯ Učitel ano máš pravdu ¯ / Gilgameš po smrti Enkidua šel hledat nesmrtelnost do podsvětí kde dostal za úkol uhlídat tři dny a tři noci květinu aniž by mu zvadla a nebo mu ji někdo ukradl ¯ / tento úkol však nesplnil had mu ji vzal a tím pádem se Gilgameš nemohl stát nesmrtelným ¯ ale jak to tady řekl Ondra Gilgameš si uvědomil to že nesmrtelného jej dělají jeho činy a tak šel a vystavěl město Uruk ¯ / tak to bychom měli Gilgameše ¯