Požadavky na písemnou práci ke kolokviu z předmětu CJp044 Didaktika literární výchovy pro bakalářské studium: Úkol: Zpracování výukového postupu při práci s vybraným literárním textem. Součástí úkolu je: 1. Volba vhodného, interpretačně inspirativního textu (ten bude nejpozději 10. 11. vložen v poskytovně, a to se jménem studenta). 2. Komplexní (přípravná) interpretace tohoto textu – nalezení co nejvíce podnětů, interpretačních možností, které daný text poskytuje. 3. Stanovení interpretačního cíle pro práci se žáky, který musí dostatečně odrážet tzv. dominantní komunikační výzvy textu. 4. Zpracování postupu didaktické interpretace – buď promyšleného řetězce otázek a úkolů k textu pro vedení rozhovoru (diskuse) se žáky, nebo využití jiné výukové metody než rozhovoru, jejíž uplatnění ale povede k dostatečnému interpretačnímu vhledu do textu a naplnění cíle. 5. Realizace didaktického postupu v praxi, alespoň dílčí formou v rámci prezentace na semináři, a zpracování reflexe (funkčnost postupu, návrh úprav apod.) Písemná podoba práce bude obsahovat: 1. Vymezení co nejvíce interpretačních možností zvoleného textu. 2. Stanovení cíle didaktické interpretace (co si mají žáci osvojit, vyzkoušet, dokázat, uvědomit si atd. dle možností textu). 3. Popis uceleného postupu didaktické interpretace. 4. Reflexe (i pokud byla dílčí). Podmínky pro ukončení předmětu splní ten, kdo bude svoji práci prezentovat ve výuce (12. 11. – 12. 12.), aktivně se zúčastní alespoň poloviny seminářů, na nichž budou prezentace probíhat a odevzdá písemnou podobu práce (v rozsahu optimálně 2 normostrany /bez ukázky/). Písemné práce budou odevzdávány do odevzdávárny – konečný termín pro odevzdání (včetně oprav) je 31. 1. 2020.