Informace o „kritickém myšlení“ Internetové adresy: Kritické myšlení: www.kritickemysleni.cz Knihy: GRECMANOVÁ, H. – URBANOVSKÁ, E. – NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní a samostatné učení žáků. Olomouc: Hanex, 2000. GRECMANOVÁ, H. Klima školy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2008. GRECMANOVÁ, H – URBANOVSKÁ, E (eds.). Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2007. Učím s radostí (kniha 25 autorů pracujících v programech Kritického myšlení a Začít spolu, lze objednat na adrese: kritickemysleni@ecn.cz) ŠAFRÁNKOVÁ, K. – KOŠŤÁLOVÁ, H. Čítanka pro přemýšlivé učitelky a učitele. Praha: Občanské sdružení Kritické myšlení, 2007. 85 s. VĚŘÍŠKOVÁ, I. – KRÜGER, K. – BĚLINOVÁ, E. Kudy vede cesta ke čtenáři? Rozvoj dětského čtenářství na druhém stupni základní školy. Praha: GAC, 2007. 218 s. Články v KL: Klooster, D. Co je kritické myšlení. Kritické listy, 2000, č. 1–2. Košťálová, H. Brainstorming aneb Dovedeme rozputat bouři nápadů v mozcích našich žáků? Kritické listy, 2003, roč. 4, č. 12. Hausenblas, O., Košťálová, H. Co je E-U-R. Kritické listy, 2006, č. 22. Hausenblas, O., Košťálová, H. Co je E-U-R. Kritické listy, 2006, č. 23. Další literatura: BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. FIŠER, R. Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha: Portál, 1997. GARDNER, T. G. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. NOVOTNÝ, P., POL, M. (eds.), Vybrané kapitoly ze školní pedagogiky. Brno: Masarykova univerzita, 2002. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2002. PIKE, G. Globální výchova. Praha: Grada, 1994. SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál, 1997. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Východiska a nové metody pro praxi. Praha: Portál, 1999. TUŠKOVÁ, J. M. Kritické myšlení jako prostředek rozvoje čtenářské gramotnosti. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2011.