Vážení studenti, podmínky Oborové praxe HV2BP_Opx1 a HV3BP_Opx1 semestr podzim 2019 jsou následující: V rámci praxe preferuji splnění minimálně 6 náslechů ve školách dvou odlišných vzdělávacích stupňů. Na výběr máte následující vzdělávací instituce: Mateřské školy; Základní školy - I. a II. stupeň; Střední školy; Základní umělecké školy; Konzervatoř či volnočasová střediska - např. Lužánky středisko volného času. (Příklad: 3 náslechy na II. stupni (ZŠ) a 3 náslechy na III. stupni (SŠ). Další možné kombinace: I. stupeň + II. stupeň; MŠ + I. stupeň; ZUŠ + I. stupeň či II. Stupeň apod.). Pokud Vám vyučující umožní náslechů více, tím lépe pro Vás. Praxi můžete absolvovat buď na některé z brněnských škol či ji můžete absolvovat v místě Vašeho bydliště. V obou případech budu požadovat potvrzení vedení školy či školícího učitele, že jste požadovanou délku praxe u nich splnili. (Pedagogové, u kterých budete praxi absolvovat, nebudou finančně odměněni). Šablonu k potvrzení Vaší praxe najdete v učebních materiálech v ISu, tu si vytiskněte a nechte na konci praxe potvrdit. Budete potřebovat dvě potvrzení, pokud Váš provázející vyučující neučí na dvou různých stupních. Sdělte mi na e-mail taylor@ped.muni.cz do 27.9.2019, na kterých školách budete absolvovat praxi, tedy přesný název škol a místo (město, vesnice). Z náslechů si vypracujete podrobné písemné záznamy, které mi později poskytnete k náhledu. Prosím snažte se zaznamenat co nejvíce nejen k probíranému učivu, metodám, stylu výuky, použitým pomůckám či vybavení učeben, ale i k celkové atmosféře třídy, vystupování a vyjadřování učitele. Vaše pozitivní i negativní postřehy jsou vítány, popřípadě návrhy, jak byste Vámi identifikovaný problém řešili Vy. Průvodní dopis, se kterým budete žádat vedení vybraných škol o možnost absolvování oborové praxe si vyzvedněte u mě v následujících termínech: 18.9. 8:30–12:30(pracovna) 19.9. 10:00–11:45 (pracovna) 23.9. 8:15–9:30, 11:00–11:45 (pracovna či uč. 21) Pokud budete mít nějaké další otázky, prosím napište mi na e-mail taylor@ped.muni.cz. Přeji Vám v praxi hodně zdaru a těším se na Vaše postřehy. Mgr. Daniela TAYLOR, Ph.D. Odborná asistentka Pedagogická fakulta MU Katedra hudební výchovy Poříčí 31, 603 00 Brno e-mail: taylor@ped.muni.cz tel.: 549495329 Sylaby: Osnova: V rámci oborové praxe studenti absolvují minimálně 6 náslechů ve školách dvou odlišných vzdělávacích stupňů. Na výběr mají následující vzdělávací instituce: Mateřské školy; Základní školy - I. a II. stupeň; Střední školy; Základní umělecké školy; Konzervatoř či volnočasová střediska - např. Lužánky středisko volného času. Studenti během své oborové praxe vypracují podrobné písemné záznamy, které po vykování praxe poskytnou k náhledu. Studenti mají za úkol zaznamenat do svých deníků z praxe co nejvíce informací nejen k probíranému učivu, metodám, stylu výuky, použitým pomůckám a učebním materiálům či vybavení učeben. Také se mohou vyjádřit k celkové atmosféře třídy či vystupování a vyjadřování učitele. Mohou si zaznamenat si pozitivní i negativní postřehy, popřípadě návrhy jak by identifikovaný problém sami řešili. During practical experience, students have to visit and observe at least 6 lessons in schools of two different educational levels. They have a choice from following educational institutions: Kindergartens; Primary Schools - I. and II. level; Secondary Schools or Grammar Schools; Basic Art Schools; Conservatoire or Leisure Centers - eg Leisure Center Lužánky. Students will during their observation of the lessons elaborate detailed written records, which they will give to view to the university lecturer at the end of the practical experience. Students have the task to record as much information as possible in their journals about the curriculum, methods, style of teaching, used aids and teaching materials or classroom equipment. They can comment on the overall atmosphere of the class, the performance and expressions used by the trainee teacher. They can also write down observed the positive or the negative problems and their ideas how they will solve those problems themselves.