Hřibová Anna Aktivita: Nácvik básničky O drakovi Složení třídy: 24 dětí (3-7 let) Heterogenní třída, 14 předškoláků. 1. Otázky k uvedení do tématu: · Znáte jiného draka než pohádkového? · Kdo už si někdy zkoušel draka vyrobit? · Z jakého je většinou materiálu? · Které části papírový drak má? · Díky čemu může létat? · Jakou měl váš drak barvu? 2. Text básničky a doplnění pohybem: Drak tancuje ve větru, (pohupování ze strany na stranu) vrtí mašličkami, (přidat třepetání rukama) kdo rád zpívá písničky, (narovnat, dirigovat) ten se vrtí s námi. (pohupování + ruce) Poskočí si do výšky, (skok na místě) draka pevně svírá. (obejmout své tělo) Náš pes na to do výšky, (pohled vzhůru) překvapeně zírá. (překvapený výraz) Drak tancuje ve větru, (pohupování + ruce) snad nám neuletí, (podřep) počítáme mašličky, (narovnat, ukázat vzhůru) jedna, druhá, třetí. (ukazovat na prstech) 3. Cíle: · porozumět slyšenému · odpovídat na otázky · slovně reagovat · propojit složku jazykovou a pohybovou 4. Sebereflexe: Když budu příště děti učit básničku, vymezím si pro tuto činnost delší čas. Než budou děti básničku říkat se mnou, celou jim ji řeknu sama, a to včetně doprovodných pohybů. Dále také zvážím délku textu, aby byl text pro děti méně náročný na zapamatování. Zdroje Horová, L. (2017). Věci, které dobře známe, do říkanky zamícháme. Praha: Portál.