Návod k zadané literatuře: (co hledat a vědět, abych napsal test) (a není to tak, že je to všechno jenom v jednom textu…) 1. seminář Hendl, J. 2016. ​Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. 4. přepracované a rozšířené vydání. ​Praha: Portál, s. 23-60. ● Popis myšlenkových procesů indukce a dedukce a jak souvisí s kvalitativním respektive kvantitativním výzkumem. ● Principy kvantitativního výzkumu. ● Principy kvalitativního výzkumu. 2. seminář Švaříček, R., Šeďová, K. a kol. 2007. ​Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. ​Praha: Portál, s. 51-82. ● K čemu je teorie v kvalitativním výzkumu a k čemu je v kvantitativním? ● Jaký je vztah výzkumné otázky k teorii? Disman, M. 2002. ​Jak se vyrábí sociologická znalost. Příručka pro uživatele. Kapitola 4. Praha: Karolinum, s. 73–89. ● Jaký je rozdíl mezi hypotézou a pracovní hypotézou? K čemu je pracovní hypotéza a v jakém typu výzkumu se používá? 3. seminář Hendl, J. 2016. ​Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. ​4. přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, s. 165-195. ● Jaká jsou specifika kvalitativního rozhovoru, jaké je možné klást otázky? ● Typy rozhovorů Disman, M. 2002. ​Jak se vyrábí sociologická znalost. Příručka pro uživatele. Kapitola 3. Praha: Karolinum, s. 55–71. ● Co je to indikátor? ● A co je to validita? 4. seminář Švaříček, R., Šeďová, K. a kol. 2007. ​Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. ​Praha: Portál, s. 159–184. ● Strukturovaný a polostrukturovaný rozhovor ● Typy otázek Hendl, J. 2016. Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. 4. přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, s. 195–209. ● Typy pozorování a míra zúčastněnosti výzkumníka 5. seminář Švaříček, R., Šeďová, K. a kol. 2007. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, s. 207-247 ● Co je to kód? Co je to in vivo kód? Jaký je vztah kódů ke kategoriím? ● Jaké typy kódů Š+Š uvádějí? ● Jaké existují analytické strategie? 6. seminář Disman, M. 2002. ​Jak se vyrábí sociologická znalost. Příručka pro uživatele. ​Praha: Karolinum. Kapitola 5 ● Vztah mezi populací a vzorkem ● Co je to kvótní výběr a jaké jsou jeho nevýhody? ● Jaký je princip náhodného výběru a k čemu je dobrý? ● Jak se od sebe liší kvótní, náhodný, systematický a účelový výběr? ● Co to je a kdy se hodí snowball technika? 7. seminář Švaříček, R., Šeďová, K. a kol. 2007. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, s. 248-258. Tato kapitola nebude testována, ale hodí se zamyslet nad jejím obsahem před tím, než budete psát text závěrečné zprávy. Věnujte pozornost především části o struktuře závěrečné zprávy.