6.část Příprava na vyučovací hodinu českého jazyka Literatura a odkazy: FABIÁNKOVÁ, B., HAVEL, J., NOVOTNÁ, M. Výuka čtení a psaní na 1.stupni základní školy. Brno 1999 PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál 1996, 2002, 2006, 2008, 2013 Studijní materiál 1. Cíl výuky Výukovým cílem by měla být kvalitativní i kvantitativní změna u jednotlivých žáků, a to v oblasti: • kognitivní (vzdělávací), – osvojování poznatků a intelektových dovedností (znalost, porozumění, aplikace, analýza, syntéza a hodnotící posouzení) • afektivní (postojové) – osvojování postojů, tvoření hodnotové orientace (vnímavost, reagování, oceňování hodnoty, integrování hodnot) • psychomotorické (výcvikové) - osvojování psychomotorických dovedností (řeč, psaní, manipulace, imitace, zpřesňování, koordinace, automatizace) Požadavky na výukové cíle: · Komplexnost · Soudržnost · Kontrolovatelnost · Přiměřenost 2. Prostředky a cesty · Věcný obsah · Metodika 3. Organizace vyučovací hodiny · Nutné pracovní podmínky · Organizační typ hodiny 4. Další didaktická hlediska, otázky Jak budu žáky aktivizovat, motivovat? Co bude pro žáky nejobtížnější? Jak zajistím diferencovaný a individualizovaný přístup?.....atd. 5. Co nesmí chybět · Důraz na diferenciaci výuky – musí být zřejmá · Motivace · Časové rozložení vyučovací hodiny · Příloha – pracovní list, text….