Didaktiky předmětů 1. stupně základní školy pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami 2 - český jazyk Okruhy ke zkoušce 1. RVP ZV, učivo, očekávaný výstup, školní výstup, minimální doporučená úroveň výstupů RVP ZV 2. Vzdělávací obor Český jazyk a literatura – orientace v RVP ZV 3. Faktory ovlivňující výuku čtení 4. Obtíže ve čtení při oslabení zrakového a sluchového vnímání 5. Jak rozvíjet u dětí schopnost orientace v prostoru, vnímání prostoru a proč ji potřebují? 6. Vady řeči a počáteční čtení a psaní 7. Školní zralost a odklad školní docházky 8. Znaky písma 9. Grafomotorická cvičení 10. Metoda Dobrého startu 11. Hygienické návyky a psaní 12. Výuka psaní při analyticko - syntetické a genetické metodě 13. Lateralita, typy funkční laterality 14. Druhy psacích cvičení 15. Dysgrafie a její projevy, práce se žákem s dysgrafií 16. Historické analytické a syntetické metody čtení (stačí 1-2 jako příklad) 17. Globální metoda čtení 18. Etapy výuky čtení při genetické metodě, aktivity, pomůcky 19. Analyticko-syntetická metoda čtení 20. Alternativní výuka čtení a psaní 21. Dyslexie, projevy 22. Dysortografie – projevy, specifické dysortografické chyby 23. Cíle výuky ve třech oblastech. Příprava na hodinu českého jazyka.