Podklady pro samostudium – Genetika syndromových vad – podzim 2019 · Legislativa a odkazy: o Zákon č. 373/2011 v akt. znění, paragraf 28 – 30 o https://www.idetskysluch.cz/sluchove-vady/priciny/sluchove-postizeni-jako-syndromalni-vada-103/ o https://www.idetskysluch.cz/sluchove-vady/priciny/geneticke-priciny-percepcnich-sluchovych-vad-8/ o https://www.babyonline.cz/geneticke-vady - články MUDr. Renaty Gaillyové, PhD., oddělení lékařské genetiky, FN Brno o Sluchové vady a poruchy dětského věku, Autoři: D. Hošnová; M. Urík; I. Šlapák; J. Šenkyřík Působiště autorů: Klinika dětské otorinolaryngologie, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity a FN Brno ; Klinika dětské radiologie, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity a FN Brno 1 Vyšlo v časopise: Čes-slov Pediat 2018; 73 (7): 420-423. Kategorie: Sympozium: Poruchy sluchu u dětí https://www.prolekare.cz/casopisy/cesko-slovenska-pediatrie/2018-7-2/sluchove-vady-a-poruchy-detske ho-veku-107181 · Odkazy na závěrečné práce v ISu: Treacher collins syndrom (Zuzana Holubová, DP, 2013, MU) Anotace Diplomová práce je soustředěna na problematiku Treacher collins syndromu, konkrétně na popis symptomatologie u konkrétních osob s TCS, analýza názorů jedinců s TCS na jejich situaci a analýza možností vzdělávání, komunikaci, kompenzačních pomůcek, profesní uplatnění apod. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretickou část tvoří tři kapitoly a byla zde popsána syndromová postižení, problematika Treacher collins syndromu a přehled kompenzačních pomůcek. Cílem výzkumného šetření bylo zpracování komplexních informací týkajících se Treacher collins syndromu a zjistit dopad tohoto syndromu na kvalitu života vybraného vzorku jedinců, u kterých byl Treacher collins syndrom diagnostikován https://is.muni.cz/th/bd2ow/ Dítě s Goldenharovým syndromem v raném a předškolním věku (Veronika Jánská, DP, 2019, MU) Anotace Diplomová práce se zabývá rozvojem kognitivních dovedností dítěte s Goldenharovým syndromem v předškolním věku. Teoretická část práce přibližuje problematiku kombinovaného a sluchového postižení, zabývá se možnostmi komplexní péče, komunikačními systémy a rozvojem kognitivních dovedností. V rámci praktické části diplomové práce bylo vytvořeno několik pomůcek, které sloužily zejména k rozvoji komunikačních, motorických a sebeobslužných dovedností dívky s Goldenharovým syndromem. Využitelnost jednotlivých pomůcek byla sledována po dobu několika měsíců v mateřské škole pro děti se sluchovým postižením, kam dívka dochází. Součásti praktické části diplomové práce jsou i rozhovory s hlavní pedagožkou, logopedkami a také s dívčinou maminkou a sestrou. Práce je doplněna samostatnou přílohou dokumentující formou fotografií a videí spolupráci s dívkou https://is.muni.cz/th/fc2ni/DP_pdf.pdf?info=1 Rehabilitační péče poskytovaná jedincům se syndromem CHARGE (Jarmila Steidlová, 2015, MU) Anotace Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jaká je poskytovaná rehabilitační péče dětem s Charge Syndromem v České republice. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První část je teoretická, druhá praktická. Teoretická část se věnuje sluchovému postižení, příčinám sluchového postižení a charakteristice Charge Syndromu. Praktická část práce obsahuje případovou studii dívky s Charge Syndromem a popisem metod, kterých bylo užito pro dosažení cílů bakalářské práce. https://is.muni.cz/th/zbknl/bakalarska_prace.pdf?info=1 Specifika vývoje a komunikace dítěte s Charge syndromem (Helena Chlebcová, 2014, DP, MU) Anotace Diplomová práce je zaměřena na specifika ve vývoji a komunikaci u dětí s CHARGE syndromem. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část obsahuje informace o sluchovém postižení, kombinovaném postižení, syndromovém postižení a CHARGE syndromu. V praktické části jsou popsány tři případové studie dětí s tímto typem postižení. https://is.muni.cz/th/t3ufd/