Okruhy: Speciální pedagogika předškolního věku 1. Pojetí speciální pedagogiky, terminologické vymezení (integrace/inkluze, dítě se SVP). Aktuální legislativní rámec vzdělávání. 2. Postavení jednotlivých speciálně pedagogických disciplín. 3. Integrovaný pedagogicko-psychologický poradenský systém (PPP, SPC, speciální pedagog). 4. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání se zaměřením na žáky SVP. 5. Individuální vzdělávací plán (IVP), plán pedagogické podpory (PLPP). 6. Podpůrná opatření – koncepce podpůrných opatření, stupně podpůrných opatření u dětí v běžných typech mateřských škol v rámci inkluzivního vzdělávání. 7. Specifické poruchy učení a chování - pojmové vymezení a terminologie, klasifikace. 8. Deficity dílčích funkcí – charakteristika, vztah ke specifickým poruchám učení, možnosti rozvoje dílčích funkcí v předškolním věku. – DDD pokud se to časově zvládne 27.9. 9. ADD, ADHD – vymezení, možnosti podpory u dítěte s ADD, ADHD. 10. Somatopedie - klasifikace pohybových vad, mozková obrna – formy, kombinované postižení, chronická onemocnění, možnosti vzdělávání dětí a žáků s tělesným postižením. 11. Logopedie - narušená komunikační schopnost, charakteristika jednotlivých druhů narušené komunikační schopnosti u dětí předškolního věku. 12. Alternativní a augmentativní komunikace. 13. Surdopedie – dítě se sluchovým postižením, přístupy k dětem se sluchovým postižením. 14. Psychopedie - pojmové vymezení a terminologie, klasifikace mentálního postižení charakteristika dítěte s mentálním postižením, LMP. 15. Poruchy autistického spektra, vymezení pojmu, charakteristika dítěte s PAS. 16. Oftalmopedie – pojmové vymezení, dítě se zrakovým postižením v MŠ. 17. Dítě se sociálním znevýhodněním v MŠ, přípravná třída základní školy.