Videa nezmarů ke zhlédnutí a zakreslení: https://www.youtube.com/watch?v=BuKBJeLvpLQ https://www.youtube.com/watch?v=dFvJTmjUOyU Pokyny vyučujícího: První video je dobré asi jen na seznámení s nezmarem (hnědým). Jde o pěkného jedince (po natažení délka asi 3 mm bez ramen) se 2 dceřinnými (synovskými? :-)) jedinci a pupenem (takový pěkný kus mívá 1 student z 8-10). Kdo si ho chce nakreslit, může ... Na druhém videu je hned ze začátku celý nezmar v kreslitelné podobě mezi 15. a 35 vteřinou. Stopnout, zvětšit na celou obrazovku, zakreslit a popsat: nožní terč, trup, ramena, přijímací a vyvrhovací otvor (mezi rameny ... na vrcholu tzv. příústního kužele ... což je vidět až v detailech dál). Po asi minutě a ¾ (1:45) videa jsou ramena při větším zvětšení (100x). Po natažení jsou na nich vidět tzv. žahavé baterie v podobě (tmavých) kuliček (korálků). Při ještě větším zvětšení (150x) po asi 2 a půl minutách od začátku videa je v žahavých bateriích možné vidět žahavé buňky (tzv. knidocyty) včetně tzv. knidocylů (tj. smyslových brvy, po jejichž podráždění se žahavé buňky vystřelují ... v určitém pořadí). Největší ze žahavých buněk jsou penetranty (středové „bublinky“ obklopené menšími knidocyty), které obsahují neurotoxin. Kreslit nemusíte, v prezentaci (na 8. slidu) je řez žahavou baterií a vše je na něm řádné popsáno. Pak už je lov resp. krmení ... :-) Na YouTube obecně dominují videa typu dravec versus kořist ... Vzhledem k tomu, že v pracovním listu máme jako 3. (bonusový) úkol „přijímání potravy nezmarem“, doporučuji některá skouknout ... Hydra (= nezmar) versus Daphnia (= hrotnatka): https://www.youtube.com/watch?v=O9mbywnTokw https://www.youtube.com/watch?v=elnpe5u4RZ0 https://www.youtube.com/watch?v=KSRv2dbhX1E P.S.: Kontrolu splnění úkolu (distančního mikroskopování), tj. kontrolu vašich kreseb s popisy, provede vyučující na konci semestru.