Téma: 1. 2. a) b) 3. a) b) 4. a) b) c) d) e) f) g) h) 5. 6. a) b) RYS, Slavomír. Příprava učitele na vyučování . 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1979, 115 s. Šmejkalová, Kateřina - Brno 2014 SUP, Jan. Pedagogická komunikace a příprava učitele na vyučování odborných předmětů . 1. vyd. Brno: Vysoké učení technické, 1985, 118 s. ŠVEC, Vlastimil, Oldřich ŠIMONÍK a Hana FILOVÁ. Praktikum didaktických dovedností. 1 dostisk 2 vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2003, 90 s. ISBN 80-210-2698-7. PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování . 6., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2013, 562 s. ISBN 978-80-262-0367-4. Doporučená literatura: TUREK, Ivan. Didaktika. 2., rozš. a přeprac. vyd. Bratislava: Iura Edition, 2010, 598 s. ISBN 978-80-8078-322-8. Kolik času si vyžádá domácí příprava žáků na další vyučovací hodinu? Písemná příprava na vyučování může mít pochopitelně i zcela jinou podobu, ale výše uvedené komponenty se zpravidla objeví v každém typu přípravy. Výchovné možnosti: Jak mohu učiva výchovně využít, které stránky osobnosti téma či zvolený postup ovlivní? Časový projekt vyuč. hodiny: Kolik času mohu věnovat jednotlivým fázím hodiny? Jak budu zajišťovat pracovní součinnost žáků? Jak budu zajišťovat jejich učební výsledky? Vypracování systému otázek a úkolů (učebních úloh) k prezentaci, procvičení a ověření zvládnutí osvojovaného učiva, včetně domácí práce pro žáky. Jiná hlediska (např. hygiena, bezpečnost apod.). metodika: metodický postup, volba vyučovacích metod, didaktické pomůcky a techniky; Co bude pro žáky z učiva nejobtížnější? Jak zajistím časovou a obsahovou kontinuitu v učivu (co už žáci o tématu vědí, jak se uplatní mezipředmětové vztahy)? Jak zajistím diferencovaný a individuální přístup k žákům? Organizace vyuč. hodiny: Které pracovní podmínky je nutno zabezpečit (organizace prostoru, pomůcky)? Jaký organizační týp hodiny bude mé metodické koncepci nejlépe vyhovovat? Zvláštní didaktická hlediska: Jak budu žáky aktivizovat? (Jak vzbudím jejich zájem o poznávání, o učební činnost?) Co si mají žáci osvojit, v čem se mají rozvinout? Prostředky a cesty: Jakou metodickou cestou bude cíle dosaženo? věcný obsah: nástin učiva, vymezení základního učiva; Je definováno v příslušném tématickém plánu. Výukový cíl: Školní rok: Číslo vyučovací hodiny: Je uvedené v příslušném tématickém plánu. Předmět: Třída: Zaměření: