PROFIL NA JEDNU STRÁNKU ▪Perspektiva deficitu vs. ▪Pozitivní přístup ▪Pozitivní způsob představení člověka ▪Pomáhá druhým lidem poznat člověka ▪Pomáhá druhým lidem porozumět člověku, nikoliv postižení či nedostatečnosti ▪Říká ostatním ▪co mají na člověku rádi ostatní lidi kolem ▪co je pro něj důležité ▪jakou nejlepší podporu mu dát/poskytnout ▪Je to shrnutí toho, na čem konkrétnímu člověku (dítěti, mladému člověku, dospělému člověku, seniorovi) záleží, a jak mu poskytneme efektivní podporu. ▪Shrnutí pro určitý účel (hledání práce, nové služby, nástup dítěte do školy, pro nové pracovníky, k tomu mít důležité informace po ruce, …) ▪Pomáhá klientům uvědomit si své silné stránky a ujasnit si, co je pro ně v životě důležité ▪ Zachycuje důležité informace, které umožňují individualizovat výuku, službu či jinou formu poskytované podpory ▪Profil je možností vyjádření pro rodiče, opatrovníky, pedagogy či blízké lidi, jak sdělit svoje znalosti a zkušenosti o daném dítěti ▪Děláme jej společně s dítětem a jeho blízkými ▪Používáme respektující a pozitivní popis ▪Používáme jednoduchý jazyk ▪Jsme co nejvíce konkrétní ▪Jsme kreativní, na člověka zaměření ▪Používáme obrázky, fotky, barvy pro dokreslení věcí ▪Máme profil aktuální, měníme jej tak, jak se mění dítě a jeho preference a potřeby ▪Informace jsou napsány v bodech ▪Používáme ucelené myšlenky, ale nikoliv celé věty ▪Používáme jednoduchý běžný jazyk místo odborného ▪U každé položky je dostatek podrobností / dostatek příkladů, podle nichž ten, kdo nově vstoupí do života dotyčného dítěte, pochopí, co tím bylo míněno ▪Nedělají se dlouhé seznamy položek; ty, které spolu mají něco společného, se dávají dohromady ▪Tam, kde jsou více než čtyři věci pohromadě, udělá se shrnující název a položky jsou odrážky pod ním ▪ 1. část – čeho si na sobě cením, moje dary a nadání, čeho si na mě cení ostatní ▪ 2. část – co je pro mě důležité, co dělá můj život dobrým ▪ 3. část – s čím potřebuji pomoci ▪ Pozitivní vlastnosti, schopnosti, nadání, dary dítěte - Seznam toho, nač jsme hrdí ▪ Co je pro mne důležité, i když s tím ostatní nemusí souhlasit ▪ Kdo jsou důležití lidé v mém životě, kdy a jak spolu trávíme čas ▪ Důležité aktivity, koníčky – kdy, kde, jak často ▪ Jakékoli rutiny, které jsou pro mne důležité ▪ Důležité věci, předměty, místa ▪ Co naopak rád/a nemám, co mě štve a rozčiluje, nudí, nebaví ▪ Seznam toho, jak nejlépe podporovat, co pomáhá a co naopak nepomáhá ▪ Informace v tomto oddíle zahrnují to, co by lidé měli vědět a co by měli dělat