Míčkování *Míčková automasáž *Autorka PaedDr. Jana Kopkánová * *Míčková facilitace – autorka Zdena Jebavá * *Respektuje energetická centra těla „čakry“ *Akupresura, jóga Teoretická východiska *Děti se zdravotním oslabením *(alergie, astma, oslabená imunita) *Děti s mentálním a fyzickým postižením lehčího charakteru *Smyslové vady *Kombinované postižení – specifika práce při spasticitě a hypotonii Vhodné pro: *Vědomé uvolnění *Harmonizace dechu a zklidnění *Podpora imunity *Sociální interakce: dítě – rodič/terapeut *Zmírnění psychického napětí *Cítit se dobře ve svém těle *Sebedůvěra ve své schopnosti Cíle terapie *Příprava dítěte *Prostředí *Vůně *Hudba *Míček *Motivace *Poloha *Závěrečná relaxace Metodické pokyny *Koulení – míček se otáčí *Setření – pevné držení míčku, neotáčí se *Oklepnutí * Základní techniky *Temeno hlavy, obličej *Hrudník *Břicho *Ruka, paže, rameno *Chodidla a dolní končetiny *Záda Oblasti na těle *Zklidňující desenzibilační program *Pro osoby s autismem *„kartáčování“ *Měkký kartáč bez držadla *Zásady: nejdříve dotek, odstředivý směr *Nekartáčovat oblast břicha, vnitřní stranu končetin *Souměrnost kartáčování končetin Wilbarger brushing program *Fajmonová J., Chovancová M. Možnosti využití snozelenu při práci se žáky v základní škole speciální. 1. vydání. Praha : IPPP ČR, 2008. ISBN 978-80-86856-39-1 *Opatřilová, D. Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami. 1. vydání. Brno : * Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-3819-6 * Zdroje